Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Skrevet

Da har jeg benket. 575bwhp og 735nm på hjul ved 1 bar.

Men slet med ustabil bensin tilførsel så må bygge om pumpesystemet mitt.

Fikk veldig ustabile pull og hk varierte veldig. Men turbo ruser igang på 2000rpm allerede og henger ikke med over 6200rpm i det hele tatt. Så der dreit PPF seg ut gett, men de fikk jo solgt en turbo da :)

Selger derfor 2 stk 044bosch en ny og en brukt.

Selger 1 stk presicion 6765 kun benk kjørt (ny) glidelagret

Så skal vi teste comp tenkte jeg. Kule lagret med større eksoshus, og litt større kompressor.

Skal fortsatt ikke over 1 bar og regner med den kommer til å produsere endel mer effekt med skikkelig mapping mer tenning og stabil fuel.

Fått litt gnist tilbake nå gett. Alle problemer jeg hadde med plugger og stopp osv viste seg å være at coilene var satt til 0,1 ms. Jeg har ikke rørt det så lurer på om dette ble gjort av ringstad i sin tid. Men ikke godt å si å ikke så nøye heller. Så er endel igjen før denne ruller rundt igjen, men det er håp.

Motor var rolig og uten tikk etter flere timer i benk. Virket som den hang godt sammen så det er jo jævlig gøy etter alt piss. Testet et par små striper på veien og den går ikke dårlig :D:D

Skrevet

Grattis, sikkert godt å endelig få den igang. :)

Skal funke knall med 2stk 044 pumper da, har jo det selv i min, og den var benka 640whp.

Hva var det som kødda det til da?

Åssen A/R er det på eksoshuset du har nå da? Kan gjøre mye med å bare bytte til et større hus hvis det leveres større enn det du har.

Må da være dritbøst med sånn jævlig respons, men det var kanskje litt vel tidlig.. :)

Målte dere motrykk i grenrøret?

Og hvorfor har du hengt deg opp i at du ikke skal over 1 bar igrunn? :)

Skrevet

Gratulerer! Jeg og har dobble 044 i min. Funker knall. Att turboen nle for liter overasker ikke meg i det uele tatt. S38 er en stor motor og trenger da stort eksoshus. Målte dere mottrykk?

Skrevet

Brukbar effekt i en bruksbil det der :wink: Synd turboen ikke hang med de siste 1000 rundene da, men ladd ved 2000 hørtes perfekt ut :) Bra det endelig skjer positive ting med bilen din. Synes det er velfortjent etter alle problemer du har hatt. Du må oppdatere oss når det skjer mer her :)

Skrevet

Eksos huset er det største som er til denne turboen. Joa fin ,med tidlig ladd, men alt for tidlig, kammene følger ikke så. Har jo justerbare kamdrev, men kai ville ikke tukle med det. Jeg kan ikke nok om det til å styre med det. Men litt kjedelig å ha en sånn motor som dør ut på topp :-)

Fikk ikke målt baktrykk da jeg ikke hadde laget utak :applause:

Hvor setter man et sånt utak? I downpipe til wastegate eller opp mot plenum?

Det som skjedde var at vi dro flere pull og trykket var tregt å komme opp når turbotrykket kom. Har nok for tynne kabler til pumpene.(ble varme) Mulig det er heve pumpa fra tanken, som er for slapp, men kom ganske bra ut av den når vi testet. Tenkte å putte en walbro i tanken til heve pumpe.

Trykk reg ventilen til bensin er ny så burde jo funke. (nuke)

Og da vi dro pullene fløy co opp og ned varierte veldig. Så virket som systemetvar ustabilt. 10 mm trykkslange og 8mm retur.

Kai roger mente den fikk for lite da den plutselig magret ut på et par pull og vi måtte bråslippe gassen.

Mens andre var den feit. Vanskelig å si. Skal sjekke ventil litt mer før jeg bytter noe.

Så tenkte å gå over til 1 pumpe som flower ca 750hk.

1 bar ja. Det er så enkelt at når du har plagdes så mye som meg, blir du overtroisk.

Og alle mine problemer med m30 begynte idet jeg passerte 1 bar. Så det er mest en grense jeg har satt for berge motor, holde grenerør, turbo osv på en lav tempratur. Uasett hva folk sier at ting tåler er nødvendigvis belastning på alt større jo mer trykk.

Jeg har ikke bur og vil derfor også holde momentet litt rolig.. Var ikke gøy å ha fingrene mellom dører og karm når vi dro på i benk.. dette vrir seg :)

Grunnen til at jeg ikke har skrevet så mye i det siste er fordi jeg ikke har gjort stort. Den har jo stått klar til mapp lenge og jeg har ikke hæla å røre den engang.. Høres sikkert rart ut, men er nok litt utbrent.. Men har bestemt å ikke gi opp, så da får tiden tas til hjelp. Har R1 og grom båt og en sinnsykt travel jobb nå som verksmester på et verksted som har tatt mye av kruttet ut av meg.

Hyggelig med oppmuntrende ord her.

Er eller endel som må gjøres.

Litt rust er kommet i dører og skjærmer framme.

Lakken er sliten

Hylsene i foringene bak er for lange og må ned og kappes. (kom feil fra powerflex)

Diffen må byttes, da denne sperra er oppbrent. Har liggende thorsen sperre og denne må inn i en diff.

Panser må byttes med hensler osv, og mont panser låser i mitt noe misshandlete frontstykke.

Kabler må damderes og kapsles inn.

Endel intreiør arbeid

Alle vinduer er trege, et går ikke i det hele tatt.

Stabb stagene fra ireland ingenering må monteres. Men foran må det borres igjennom ramme vange for montering. Ikke så lyst å svekke dem da de er litt belastet av og til :-) Så vurderer å sveise fast festene istedet.

Er sikkert noe mer og :)

Jeje gutta, får skrive mer når jeg har mer. Har noen nylige biler og, skal få ut dem og.

Hatt med noen kompisser som synes 530d er jettfly.. de ble iallefall bleke..

Blir det ny turbo blir den større og med kulelager. Så holder nok 1 bar lenge skal dere se. Tanken var knapp inni bil for fult trykk og 1 for mindre trykk. Go baby go...

Skrevet
Eksos huset er det største som er til denne turboen. Joa fin ,med tidlig ladd, men alt for tidlig, kammene følger ikke så. Har jo justerbare kamdrev, men kai ville ikke tukle med det. Jeg kan ikke nok om det til å styre med det. Men litt kjedelig å ha en sånn motor som dør ut på topp :-)

Fikk ikke målt baktrykk da jeg ikke hadde laget utak :applause:

Hvor setter man et sånt utak? I downpipe til wastegate eller opp mot plenum?

Det som skjedde var at vi dro flere pull og trykket var tregt å komme opp når turbotrykket kom. Har nok for tynne kabler til pumpene.(ble varme) Mulig det er heve pumpa fra tanken, som er for slapp, men kom ganske bra ut av den når vi testet. Tenkte å putte en walbro i tanken til heve pumpe.

Trykk reg ventilen til bensin er ny så burde jo funke. (nuke)

Og da vi dro pullene fløy co opp og ned varierte veldig. Så virket som systemetvar ustabilt. 10 mm trykkslange og 8mm retur.

Kai roger mente den fikk for lite da den plutselig magret ut på et par pull og vi måtte bråslippe gassen.

Mens andre var den feit. Vanskelig å si. Skal sjekke ventil litt mer før jeg bytter noe.

Så tenkte å gå over til 1 pumpe som flower ca 750hk.

1 bar ja. Det er så enkelt at når du har plagdes så mye som meg, blir du overtroisk.

Og alle mine problemer med m30 begynte idet jeg passerte 1 bar. Så det er mest en grense jeg har satt for berge motor, holde grenerør, turbo osv på en lav tempratur. Uasett hva folk sier at ting tåler er nødvendigvis belastning på alt større jo mer trykk.

Jeg har ikke bur og vil derfor også holde momentet litt rolig.. Var ikke gøy å ha fingrene mellom dører og karm når vi dro på i benk.. dette vrir seg :)

Grunnen til at jeg ikke har skrevet så mye i det siste er fordi jeg ikke har gjort stort. Den har jo stått klar til mapp lenge og jeg har ikke hæla å røre den engang.. Høres sikkert rart ut, men er nok litt utbrent.. Men har bestemt å ikke gi opp, så da får tiden tas til hjelp. Har R1 og grom båt og en sinnsykt travel jobb nå som verksmester på et verksted som har tatt mye av kruttet ut av meg.

Hyggelig med oppmuntrende ord her.

Er eller endel som må gjøres.

Litt rust er kommet i dører og skjærmer framme.

Lakken er sliten

Hylsene i foringene bak er for lange og må ned og kappes. (kom feil fra powerflex)

Diffen må byttes, da denne sperra er oppbrent. Har liggende thorsen sperre og denne må inn i en diff.

Panser må byttes med hensler osv, og mont panser låser i mitt noe misshandlete frontstykke.

Kabler må damderes og kapsles inn.

Endel intreiør arbeid

Alle vinduer er trege, et går ikke i det hele tatt.

Stabb stagene fra ireland ingenering må monteres. Men foran må det borres igjennom ramme vange for montering. Ikke så lyst å svekke dem da de er litt belastet av og til :-) Så vurderer å sveise fast festene istedet.

Er sikkert noe mer og :)

Jeje gutta, får skrive mer når jeg har mer. Har noen nylige biler og, skal få ut dem og.

Hatt med noen kompisser som synes 530d er jettfly.. de ble iallefall bleke..

Blir det ny turbo blir den større og med kulelager. Så holder nok 1 bar lenge skal dere se. Tanken var knapp inni bil for fult trykk og 1 for mindre trykk. Go baby go...

Nippel for mottrykk setter man i kollektoren før turbo. :)

Har du fjernet tilbakeslagsventilene i pumpene? De struper visst en god del.

Sleng gjerne opp bremsepapirer hvis du har, vært gøy å sett kurvene. :)

Ikke umulig at det går an å justere kammene så den blir bedre i toppen. Merkelig at Kai ikke ville borti dem synes jeg men...

Veit du åssen de står justert nå da?

Kan kanskje lønne seg å høre med Bäckis eller noen andre hva som funker best med en "liten" turbo.

Hvis de er stillt for å gi mye i bunn så vil jo det gjerne bli kluss sammen med liten turbo...

Er ihvertfall MYE å justere på motorkarakteren når man kan justere begge kammer frem og tilbake på en turbomotor..

Verdt å sjekke opp.. :)

  • 1 month later...
Skrevet

Gøy å lese at ting flasker seg litt da Truls. Har ikke vært den letteste veiene å gå for deg. Men når ting virker glemmer man lett slikt..=)

Blir moro å se kjerra med s38!

Mvh

Rune

  • 3 weeks later...
Skrevet

Max nice prosjekt:)

Har ett håp om at d kommer turbo i min 3,6 og- når det blir råd.

Men foreløpig syns eg d går ganske godt, ska få ett stivt understell, stoler, belte og bur...

Du har ikke peil på holdere/klaver foran og bak(spes foran) til e34 3,6?

Skrevet

Hei Rune vi får se da vettu :-) Joakim, går sakte, ikke så lyst for tida. Blir mye turer med R1 istedet.

Bård. Hva mener du med holdere klaver? Ellers høres den gøy nok ut den bilen du beskriver... Helt ærlig... sett i etterpåklokskapens navn. Angrer på at jeg ikke kjører sugemotor. Da hadde den iallefall blitt brukt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...