Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan bruke org motorfeste på sjåfør sida. den andre sida må du lage ett selv. rune kan sikkert ta bilde av det vi lagde på bilen hans. da står motorn i nesten org vinkling hvis du skal ha det da?

mvh

Skrevet

Bruker motorfestene fra M30n.

Drevet å skjært i to et E28 chassi idag som skal brukes for å lage bla grenrør. Min egen jigg :-)

Med skikkelig vifte og oljekjøler tror jeg radiator skal holde, blir ikke mye bane kjøring for min del. En tur i blandt. Christer Halvorsen kjørte med lik radiator i sin orange M3 så prøver denne først. Men må jo inn et annet oppleg for bensin enten bytte pumpe eller henge på en til. Og trykk rør osv skal på. Skal prøve¨å få satt på hjul på jigg denne uka og få sluppet inn motoren i bilen.

Veldig spent på den sachs clutsjen og kassa, men har blitt overasket før av hvor godt ting kan holde hvis du bruker hue litt ved lek.

• 3 weeks later...
Skrevet

Hvilken mellomaksling skal du bruke med s38 motoren?

synes du skulle få ut noen nye bilder snart :D:D

• 2 weeks later...
Skrevet

Heisann, har ikke skjedd stort. Laget bad og et soverom i 2 etg hjemme. Skal slenge ut litt når jeg kommer igang igjen. Mellomaksel og kasse blir orginal til å begynne med så får vi se, men har ei m5 e34 aksling liggende, mulig jeg bygger om den og bruker. Får se. Skal først ha motor inn og skikkelig igang før jeg bruker tid på sånt som enkelt kan tas senere:-)

• 2 months later...
Skrevet

Da var jeg sånn smått igang igjen etter å ha hjulpet halve verden med skruing + endel jobb på hus.

Har fått inn bilen på bukken og tatt ut motor. Da jeg skulle parre girkassa med den nye motor for å sette i jigg, så jeg at S38 svinghjulet slett ikke var bra, så monterte M30 hjulet. Dette var endel kg tyngre. Det vil jo påvirke respons i motoren, men dette er jo ikke en ren banebil og synes responsen i M30 var brukbar jeg så er litt usikker om jeg skal bytte. Noen som har innspill annet enn at Lettere er bedre?? Selv liker jeg at motrene er lugne jevne, men selvsagt skal det svare, men med 3,07 utvekslig skjer det jo ting uansett når dette begynner å ta i. Litt usikker hva jeg skal gjøre her.

Ellers så blir det vel å reise til PPF og få sveist grenrør og hente en billet 6765 turbo. Etter råd fra andreas hos PPF. Denne sammen med mine justerbare kamdrev mener han skal gi mulighet til tidlig ladetrykk og bra register. Den skal gi bra med luft på et relativt lavt trykk. Jeg har som sagt tenkt å gi meg på ca 700hk eller 1 bar. Disse burde komme nesten samtidig om jeg klarer å bygge resten på en skikkelig måte.

x8tffvyyhhjfunvm2u9z.jpg

rxrhfw1s66b71kn6f8ou.jpg

14r673adme7lm99ucj4u.jpg

vffum5yajm1z9qhc2llt.jpg

95hrs7s4js3ognauz68s.jpg

Skrevet

Hvis noen har gode ideer ang Turbo og ikke minst timing av kammene er jeg veldig innteresert i det. Er ikke sikker på åssen de skal times. Er det mest vanlig å bare justere innsugskammen eller er det bare jeg som har fått det for meg?

Får vel sikkert hjelp til dette hos PPF ,men veldig spennende å se og høre andres erfaringer og teorier.

Har er noen bilder av den nybygde motoren parret med kassa og med de motorfestene jeg skal bruke. Neste stopp oppi jiggen også blir det bygging av vannrør trykkrør og grenrør. Må gjøre en vri med termostat da det ikke blir plass til S38 termostathus i E28n. Så har noen liggende kjøle deler til M88 er dette innteresant.

Eller skal stabbstagene fra Ireland på, masse elektrisk må gjøres med den nye motoren, også skal jeg ha inn bredbåndslamda og bensintryksmåler MM

2pai8zl6oq8uvuitpzwe.jpg

8ep60y16rbe1vy3kd6iw.jpg

jhxio1kubkozyeojgug4.jpg

8529i8a3exy24vglii9z.jpg

Skrevet

næmmen, var det ikke fler siden? satt og koste meg og leste, og leste hele det reisebrevet ditt! veldig bra skrevet :)

og litt synd det ble så mye tull med motoren din da, håper alt fikser seg og du får effekten du er ute etter :)

e28 er DEILIG 8)

Skrevet

Hehe Liker vel bedre å kjøre enn å skrive :-)

Hehe jepp jørgen den kassa overlever sikkert mapping, men så er nok framtida mørk er jeg redd...

Hehe. Må nok forsterke mellomaksel og, men orker ikke det før jeg har fått tak i/bestemt meg for åssen kasse jeg skal bruke. Men 530d manuell kasse er nok et sterkt kort. Har jo 2 stk 260 kasser stående:-)

Men en ting igangen, nå er det fullt fokus på motor:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...