E28 TURBO Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 Ja den skal etter planen komme igang på ca 2000-2500rpm. Backis hadde fått ut over 800hk på den, men da på 4er og mye høyt trykk. Og mente ca 650 bwhp. Så vi får se, har justerbare kamdrev så han mente han skulle få turboen til å henge med helt opp, hvis vi setter kutt til 7000-7500. Klarer vi d er jeg super fornøyd. Alle i sverige, mente jo det var bøg med en sånn turbo, og samtidig veldig fornuftig. For mitt bruk holder det nok effekt messig Time will show. Og det er etter planen 2 mai...
Joachim_M5 Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 ja, hvis dere klarer å få den til å henge med helt ut så kommer du til å få en helt rå motor. S38 med ladd fra 2-2500 blir helt perverst! Bra at du tester så slipper jeg selv å gjøre det når jeg skal bygge slik motor etterhvert..
Joachim_M5 Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Skulle gjort som meg, kjøpt NY getrag 560g girkasse. (850csi) Synd ikke flere slo til på det gruppekjøpet vi fikk ordna...
///MoePower Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Hva fikk dere dem for? Tåler de mer enn getrag 265 / 280 kassene?
Joachim_M5 Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 13000 + moms. Disse girkassene tåler nok mer enn de fleste andre kasser, de er brutale. Per Harildstad kan vel skrive under på det med sine 12-1300hk og 1600NM i V12 turbomotoren...
E28 TURBO Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Skrevet Mars 13, 2011 Fikk det ikke med meg engang. Men ser ut som det strekker ut nå. Vann røret oppe i toppen tar i grenrør og flensen på grenrøret er skjev. Den har iallefall dratt seg 5 6 mm fra en side til den andre. Må da sprekke hvis jeg monterer dette vel??? Fan at en stakkar kan plages så mye med å få en motor sammen.
Jørgen-A Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Fikk det ikke med meg engang.Men ser ut som det strekker ut nå. Vann røret oppe i toppen tar i grenrør og flensen på grenrøret er skjev. Den har iallefall dratt seg 5 6 mm fra en side til den andre. Må da sprekke hvis jeg monterer dette vel??? Fan at en stakkar kan plages så mye med å få en motor sammen. men hva faen. ser att vannrøret ikke var montert på bildene når grenrøret ble pungta sammens. så det har vel kansje blitt en glipp der da. Du kan ikke slipe litt i vannrøret da? Er ganske tykt gods i det. grenrøret må planes. tviler på att de sprekker. men du vil sansynligvis dra boltene ut av toppen. har dette skjedd pga att det har fått seg juling eller har det dratt seg under sveising?
E28 TURBO Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Skrevet Mars 13, 2011 Har nok dratt seg under sveising. Det lå ikke i samme pakke som innsug. Ja må nok få planet det. Hadde glemt vannrør, og tenkte å prøve å finne ut hvor mye det bygde med backis var sikker på at det skulle gå. Må inn ca 2 cm så går ikke bare å slipe desverre. Er rør til wastegate som er det største problemet, de andre stedene kan jeg bare kappe vekk de festene som stikker ut fra vannrør. Må nok kappe røret til wastegate og flytte det. Jævli synd når alt er coatet. Åhh kjenner det røyner på motivasjonen når man tror man er ferdig med en ting også må man gjøre det om igjen. Får se om jeg får tak i noen 45 mm rør biter og bøyer i morra og få punktet sammen noe så jeg kan få det sammen. Du da Jørgen får du gjort noe? Får høre med motorteknikk i morra om de kan plane det.
E28 TURBO Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 PPF mente det bare var å montere d, de hadde ikke hatt problemer sa de, men røret ligger hos oslo motor service nå til planing
E28 TURBO Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Da er fronten prøvemontert med alle kjølere. Eneste jeg er usikker på er om jeg bør gå for en større oljekjøler. Burde vel faktisk d da jeg faktisk har plass... Tips på rimelige kurante oljekjølere motas med takk. Mulig d blir noe fra kimmit. Enten en liten og seriekoble med den jeg har 19 rader 250x150x50. Har faktisk bestemt meg for å bruke termostathuset fra s 38n. Har kappet vekk rørstuss til ekstank da jeg sparer en cm i fronten på d også bare gå inn med en t kobling på slangen istedet. Gjort dette på M30 så d skal funke fett. Ellers istedet for å bygge om grenrør har jeg tenkt å bygge om vannrøret som går over grenøret, ved at jeg kapper røret mellom syl 2 og 3 og sveiser igjen endene. Enden på røret har en blinde plugg som jeg åpner og går med en slange over røret og bakover, med vannet til syl 1 og 2 og leder det i slange bak utenom, enten om jeg går inn på røret igjen i overkant eller om jeg går helt bak til stuss og går inn der, får se hva som faller seg best. Ellers så hadde traversen min ikke tålt at jeg bare festet med to mutre og den hadde falt ned i bakkant under besøket hos ppf. Vinkelen på downpipen ble derfor litt gal, så må nok kappe røret oppe før det skråner ned og korte det litt inn før wastegate ansluttes. Ellers har jeg gjort klar reservehjulsbrønnen denne uka for batteri og bensinpumper filtre mm. Og malingen står nå og tørker. Skal knipse noen bilder når det er nor å se... Noen fester gjenstår. Blir to stk 044 pumper fra catchtank som fores av orgpumpa i tanken. Jeg har tenkt å sende returbensinen fra railen tilbake til catchtanken og montere en retur slange fra denne og til tank som vil funke som en ren lekk olje slange. Tror det må bli beste måten, får muligens noe fuel temp, men tror det vil funke bedre enn å sirkulere all bensinen hver gang. Så kjøpte en y kryss hos ppf så blir d 10 mm slange etter dette gjennom filtret og fram til rail. Bruker i første omgang orginalrør på 8mm på retur før jeg problemer med for høyt bensintrykk bruker jeg bare d gamle trykkrøret som retur i tilleg. Men tror d skal gå greit. Ellers har jeg kjøpt vakumstasjon hos ppf som må inn ettervert. Denne skal settes framme på innsuget og har fått sveist på en platebit der som jeg bare borer hull i og gjenger opp. Bensintrykksregulator setter jeg nede ved der orginal rørene kommer ut under bremsesylinderen. Skal prøve å få satt servotanken framme på venstre siden og legge om litt på slangene dit. Det som er mest uklart er hvor jeg skal skise inn ekspansjonstanken. Vil ha den høyest mulig og det begynner å bli fullt under der så må vel se litt ettervert. Men den er jo lett å få plasert så skal nok gå greit, mulig den havner bak V forlykt. Tips motas fortsatt med takk
E28 TURBO Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Noen bilder av hva gjør om dagen. Fester til ic Tight fit med kjølerør og radiator og ic
E28 TURBO Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Ganske trangt mot rammevange og.. Stash Hjulbrønn vil ca ut noe som dette. Batteri og bansin pumper med catch tank osv Vannrør kappet og skal blendes i endene, så blir d paralell slange til syl 5 og 6
E36Cab1 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 hvorfor bygger du om vannrøret? Er vel pga grenrøret som er nevnt lenger oppe antar eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå