Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo slettes ikke unormalt att det blir spon i oljen på en helt ny bygd motor som og har blitt borret og maskinert. bytt igjenn og se. har du 0.7-8bar på tomgang med driftsvarm olje? isåffal er jo ikke det så dårlig.

Skrevet

han har byttet 2 ganger og like mye spon da også.. 0,7 bar oljetrkk på tomgang på varm motor er latterlig sør du med.. burde vært minst 1,5 bar..

er nok att når han kjører igang å den kommer ned på 700rpm så lyser oljelampa..

Skrevet

det kan jo diskuteres i evigheter.. men uannset så har jeg totalt mistet troa på han som bygde motoren til deg. hørest ut som om han bare slang den sammen.. Føler med deg nå, men det ordner seg vel til slutt.

Skrevet
det kan jo diskuteres i evigheter.. men uannset så har jeg totalt mistet troa på han som bygde motoren til deg. hørest ut som om han bare slang den sammen.. Føler med deg nå, men det ordner seg vel til slutt.

jeg kan med god grunn være enig.. selve motoren i seg selv ser ikke bra ut utvendig heller, så bærer preg av å være kastet i sammen. med silikonguffe tytendes ut overalt..

Skrevet
det er jo helt latterlig. er det ikke Helge Vik som gjorde jobben da? han skal jo være så dyktig sies det. Men har hørt litt av hvert i det siste.

er helge som har gjort dette ja.

Skrevet

Motor må ut pga av S38 bunnpanna ikke har det lokket bak som M30 har som kan tas av.

Men det går nok. Har kobblet litt av idag kjørt sykkel og vært i sverige en tur. Men snart kommer arbeidslysta og da skal motoren ut igjen. Har alt snakket med Rune på Oslo motor service og han ser på dette sammen med meg når den er tatt ut også får vi vurdere om den må taes i atomer eller om vi kan redde bunnen.

Er ikke sponet i seg selv jeg er mest redd Jørgen, er mer at olja ble grå nesten med engang begge skift og det lave trykket. Jeg synes en nybygd motor bør klare ca 1,5 bar i alle fall. Husk og på at når jeg hadde 0,6 0,7 bar var olje kjøleren kald, termostaten hadde ikke åpnet engang, var kun rolig sugekjøring. 1- 2 mil og litt på tomgang. Tenk da med olje temp på 90 100 grader... Dessuten klaprer ventilen noe helt forjævlig og disse lovte H V og komme å justere denne uka. Siden det har tlf vært slått av og ingen sms blir besvart.

Har gitt PPF beskjed om ståa. Kjipt, virker ikke som d er meningen jeg skal få denne ferdig. Men som jeg har sagt 3 4 ganger før... Jeg gir meg ikke.

Skrevet
Motor må ut pga av S38 bunnpanna ikke har det lokket bak som M30 har som kan tas av.

Men det går nok. Har kobblet litt av idag kjørt sykkel og vært i sverige en tur. Men snart kommer arbeidslysta og da skal motoren ut igjen. Har alt snakket med Rune på Oslo motor service og han ser på dette sammen med meg når den er tatt ut også får vi vurdere om den må taes i atomer eller om vi kan redde bunnen.

Er ikke sponet i seg selv jeg er mest redd Jørgen, er mer at olja ble grå nesten med engang begge skift og det lave trykket. Jeg synes en nybygd motor bør klare ca 1,5 bar i alle fall. Husk og på at når jeg hadde 0,6 0,7 bar var olje kjøleren kald, termostaten hadde ikke åpnet engang, var kun rolig sugekjøring. 1- 2 mil og litt på tomgang. Tenk da med olje temp på 90 100 grader... Dessuten klaprer ventilen noe helt forjævlig og disse lovte H V og komme å justere denne uka. Siden det har tlf vært slått av og ingen sms blir besvart.

Har gitt PPF beskjed om ståa. Kjipt, virker ikke som d er meningen jeg skal få denne ferdig. Men som jeg har sagt 3 4 ganger før... Jeg gir meg ikke.

Det hørtes leit ut :(

"if you want something done, do it yourself"... Det hadde helt sikkert ikke blitt dårligere enn hva det er nå...

Skrevet

Dette var kjedelig å høre Truls. Håper det ordner seg på en vettug måte veldig snart. Hadde vært moro å sett e28`n i ukontrollert sladd/spinn over den ene langsletta etter den andre denne sommeren.. :D

Skrevet
det er jo helt latterlig. er det ikke Helge Vik som gjorde jobben da? han skal jo være så dyktig sies det. Men har hørt litt av hvert i det siste.

I det siste? Har ikke du vært i BMW-miljøet noen år etterhvert nå? Er "mange" år siden jeg mista trua på han. Desverre... Men det er vel med han som med PPF: Navn og renommé ble plutselig stort, og gjekk nok litt over hodet på enkelte, selv om det nå er kompetanse ute å går... Husker du ikke diskusjonene om hva som var "best" og "ikke best" av 3.0 og 3.2 S50 for endel år siden? Mye av uttalelsene fra diverse mennesker var jo basert på hva "guruen Helge Vik" mente - men det viste seg jo til slutt at meningene (til HV) om hva motor som var best tydeligvis var basert på hva motorer han hadde for salg der og da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...