Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan godt tenkes det funker å varme blokka med vann og. Men de jeg har snakket med har bare brukt byggtørke og det har vel funket bra.

Mangler bare lagermåle tråd nå så skal jeg vel begynne å pusle den sammen. Har nye lager og standard veiv, men har lyst å sjekke klaringene da det er arp bolter som trekker endel mer en standard.

Noen som vet hvor mye klaring det skal være mellom tapp og lager på S38 på ramme og rådelagrene?

Får jo rimelig "rett" temperatur også..

Regner med du skal ha driftstemp på rundt 80 Grader?

Skrevet

Trenger momenter på toppboltene. Brukte 120nm på m30, men vet ikke om det er likt med pyramidering.

Moment på rammelagrene arp. 85nm??

Moment på arp boltene på rådene H profil fra PPF men ikke verdirådene de litt billigere.

Noen som vet? :-D

Skrevet

Jeg husker ikke om arp boltene i ppf rådene er 11mm eller 9mm men det er som sagt 88nm på 11mm og 60nm på på 9mm.=)

på arp ramlager vet jeg ikke. der har jeg alltid kjørt 12.9 umbrako bolt.

Skrevet

Fikk svar fra backis nå, 60nm råder 70nm ramlager og 105 nm topp. Skal måle rådeboltene mine og sjekke dia. Takk for innspill gutter dere ruler! PS Stempler og veiv er kommet i ikveld veiv går smidig og lett rundt. Alle klaringer er målt med tråd og er 100%. So far so good, har ikke det super fettet som følger med boltene, brukte bare kopperfett.. Er vel viktigst på toppen og der er det det endell fett igjen på boltene fra første montering. Kommer vel noen biler ettervert og

Skrevet

Kobberfett veit jeg ikke om er lurt.. Tror ikke det løser seg opp like bra som arp fettet gjør... Jeg ville ikke brukt kobberfett hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...