Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ja jeg har også hørt det, MEN jeg har også hørt att s38 har 2hundre deler mindre tapp på 1,5 og 7.

Hørtes rart ut...

Jeg har brukt M30-lager på de s38 b38 jeg har hatt, mente jeg på...

• 1 month later...
Skrevet

Jaha karer da har det skjedd litt igjen. Fått inn motor og hatt start. Men slet litt med å få stabilt tenningssignal med tenningslampa. Fikk den igang, men hoppet litt på ip signalet. Monterte ic og alle rørene idag og da jeg skulle starte den idag og varmkjøre den ville den ikke gå. Så da at ip signelet hoppet veldig opp idat motor tenner, men tar jeg fra den bensin så den bare går på starter så er signalet helt stødig og jevnt på 72 73 %. Men i det den får suppe igjen og den tenner flyr ip signalet opp mot 140 150 og den skyter i eksos.

Virker som om noe flytter seg, men med en gang men slaår av tenning og prøver å kinne igjen uten bensin ligger igjen signalet på stødig 72 73. Derfor må den jo rent fysisk være riktig. Eneste jeg kan komme på er slakke i register, men da skulle jo ventilene gå i stemplene og har og hatt av og kikket. Kjede er stramt + at alt er nytt. Når motor gikk var det heller ikke rasling fra verken register eller ventiler.

Så eneste jeg kommer på er at signalet blir forstyrret på noe måt. Har egen jording til sensorene rett fra blokka.

Begge sensorer er hall givere. Sist jeg kjørte motoren før den ble plukket opp igjen var ikke dette noe problem

da gikk veivgiveren med orginal induktiv giver. Så eneste som er forkjeld er hall giver på veiv. Er programert om etter boka og klippet iv - som anvist i boka.

Så kom med tips dere som har plukket på sånt :-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Der kom jeg omsider inn på forumet igjen. Har prøvd forskjelige ip lead, men får ikke tenningslampe til å stabilisere seg. Men i mappet står den vel på 100grader mener jeg

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...