Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja skal ha turbo, MEN og dette er et men!

Åpnet S38n istad og da var jaggu skjæring på alle rådelagrene! Kammene var ikke revet ,men så ut som de av antydning til åvære blå på toppene av kammene! Om dette er fra orginal herding eller om dette er pga skjæring vet jeg ikke, så må iallefall ha ny veiv og mulig alt i toppen, og da blir det et spenstig regnestykke! :-D

Så noe skal det være, så vurderer nå om jeg skal bruke M30 veiva mi event få kjøpt inn ei annen veiv.

Stabbstaget bak er solgt, men M3 yngve har det og tror han selger videre.

Fant ut av pulsing i speedo på 518, det var selve instrumentet, byttet ut klokkene i et gammelt instrument jeg hadde liggende og da ble overslaget i instrumentene og pulsing på speedo borte. Men blafrer enda i hovedlys så er trolig dynamo.

Skrevet

Jaha idag rev jeg motoren i filler, og må si at den toppen der.. den er helt rå. Som å se en sykkeltopp!

Litt mer arbeid å ta av den en 12v toppen kan man si:-)

Veiva er skjært som sagt på alle rådelagertappene. Så er det skjæring i sylinder 1 og tilløp i flere så denne har fått seriøst med juling:-D Haha hadde sikkert vært en opplevelse å kjøre den helt ihjel. Hehe heldigvis ble han tatt!

Uansett har snakket med Helge Vik igjen idag og reiser over til han med hele ruklet denne uka mest sannsynlig.

Det blir innkjøpt:

råder trolig motornord.

nye lager og paknings-sett

veiv

je stempler

Det blir pyramide-ringer

Oljepumpe

Helge ordner med dette og borring.

Toppen må sees over og sjekkes.

Motoren virket ikke til å ha vært mejjet mye på, bare org skruer og mutrer.

Registeret virket tight og bra så dette må vurderes om skal byttes.

Det må vurderes om større turbo og dyser skal kjøpes inn, men dette kan eventuelt gjøres etterhvert. Men litt trist å bare ta ut 550hk av denne da.... :-D

Ellers skal org innsug brukes, grenrør tror jeg Helge kunne skaffe meg. Motorfester bruker jeg trolig fra M30. Må byttes IC og bygges rørgater til dette. Dette gjør jeg i gjiggen min som jeg har stående, bruker min gamle 528 til dette så slipper jeg stripe opp bulke 535n.

Elles må jeg ha termostathus fra M88 da S38 sitt bygger litt for mye ut mot radiator. Radiator bruker jeg den jeg har. Oljekjøler må jeg se litt på om skal byttes.

Må vurdere om jeg skal bruke M5 dynamo og servopumpe eller ta fra M30.

Har to stk 260 girkasser som jeg sprenger før jeg orker begynne med å se etter annet.

Clutsj tror jeg jeg bruker sachs 765 en runde til.

Det er håp:-D

Kom gjerne med tips på ting jeg bør tenke på /har glemt!

Skrevet

ta og be helge frese inn ny kjile i veiva de i samma slengen når alt er ute. kjipt og knekke den og havarere registeret. jeg og rune fikk gjort det hos helge i fjor vinter.

mvh

Skrevet

Dette blir nok en artig maskin ja! :) Men jeg tror du bør vurdere og finne annen girkasse enn Getrag 260 med en gang. Du kommer til å få sykt mye dreiemoment med denne maskinisten som 260'n ikke er glad på :P

Skrevet

Jepp kile skal bli, han nevnte det selv også.

Vet at 260kassa ikke er helt up there, men har kjørt 2 sesonger med 600 og 735nm uten at det har skadet kassa. Så jeg er nok ikke den mest hardhente. Men smeller første kassa etter ei uke så må jeg nok finne noe sterkere. Er 262 kassa sterkere? Eller bør jeg gå for 265 eller 280?

Skal lufte dette litt for Helge og.

Sitter faktisk på basteferja nå og skriver, så motoren min ser du sikkert i morra Niklas.

Men jeg reiser vel hjem igjen i kveld :-)

Skrevet

Du må jo såklart ta livet av di kassene du har ja :) Tror det er mer eller mindre samme innmat i 262, 265 og 280? Må skaffe deg 6 trinnskasse fra e34 m5. Men det er verken enkelt eller billig :cry: ZF kassene fra 325tds og 525tds holder nokk lenge og er billige. :) Men må sveises om da.

Skrevet

5. trinns TKO 500/600 kasse får man jo fra 25k-ish nytt i Norge.

http://www.jegs.com/p/Steeda/Tremec-5-S ... 7/10002/-1

http://www.protrim.no/produkter_drivverk_tremec.shtml

Grom-clutch koster jo selvsagt litt, men det er en kostnad man burde ta uansett hva slags kasse som står på, med mindre den ikke river filler av std. kassa.. og da er det også meningsløst og bruke std. kasse :)

Skrevet

Jeg er fremdeles jørgen=) Jeg har akurat kjøpt tremec tko600 pga jeg er lei av og skifte girbokser. Stor og grov kasse, sikkert ikke så smud og gire med som bmw kassene men den holder jo ihvertfall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...