Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er deler levert til H V og motor er vel endelig under bygging. Ikke bestemt om turbo skal opp eller ned, vil ha den nede, men tviler på at der er plass.

Grenrør må jeg se ann, blir trolig selvbygg ,om jeg ikke kommer over noe kurant.

• 3 weeks later...
Skrevet

vi fikk ikke plass til turboen nede som du sa, så den blir montert oppe, kan likegodt gjøra det med engang du og :P, hvordan går det med prosjektet forresten?

Skrevet

Venter på motoren enda. H V holder på med den enda, tror ikke han er kommet så veldig langt :-)

Begynner med bilen når jeg har fått motoren orker ikke ha den stående i veien på verkstedet i månedsvis..

Ja er dårlig plass nedi der :-) Den turboen jeg har nå står nede ,men er så utrolig trangt at fy f..

Så er vel bare å smøre seg med tolmodighet og vente på på motoren.

Skrevet

Nå har jeg snakket med H V idag, og skal bort med litt kroner i helga så vi får betalt litt deler..

Smidde råder

Pyramideringer

Alt nytt i register inkl olje pumpe

CP stempler, (borring oslo sylinderservice)

Nye lager og tetninger all round

Arp studs

Nå nå renner det kroner ut av kassa, kjenner forventiningene strømmer i blodet med tanken på å piske motoren oppover langsida på rudskogen! hehe

Skrevet

Spørsmål til eventuelle våkne gutter.

Vurderer om jeg skal bruke den turboen jeg har 550-600 hk eller om jeg bør sette inn en litt større?

Vil ha rask spool up og ha minst mulig leg!

Men.. Jeg vil og ha et lavest mulig trykk, pga varme osv..

Og større turbo= lavere trykk ved gitt antall hk sammelignet med en mindre turbo.

Men da blir den jo gjerne tregere å gå i gang.

Har fått grei deal på en annen turbonetics som er god for bortimot 800hk. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor mye hk jeg skal ta ut, og det er egentlig viktigere å ha et bedre register og rask raspons enn akkurat om jeg har 600 eller 700hk som topp effekt. Noen som har erfaringer /synspunkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...