Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Heisann og god jul!!

Var ute en tur med bruksvogna i dag, med henger og det hele på nydelig snøføre :)

55fg5cxyheatvtvcrgj8.jpg

"Hva gjør bilde av den gamle haugen av en bruksbilen til den pr-kåte idioten i tråden til Truls??" tenker du kanskje? Se på bilde en gang til og legg merke til hva som ligger inni den røde ringen på hengern. Jo det er nemmelig diffen til Truls :)

Så da ble det en såkalt dobbel-D i garasjen i dag, Diff og Dumle :)

wm7bentkquhf9botvixm.jpg

Sender deg noen flere bilder på PM jeg.

Hilsen Trond

Skrevet
Blir pyramideringer av den enkle grunn av at det er det Helge Vik har gjort hver gang han har bygd sånne motorer. Han har gode erfaringer med dette. Jeg kjører mls på M30 idag og har den 2 pakningen på nå uten å ha fått det tett. Lekker komp trykk inn i kjølesystem gradvis så blir trykk i kjølesystem og man må etterfylle vanne. Er ikke værre enn at jeg har vært i Italia med den, men vil ikke ha mer sånne problemer nå. Er litt lei av topp pakningsproblemer. Blir nytt register i motor, ny oljepumpe, nye styringer i topp, blir borret og freset spor til ringer hos oslo syl service, så forhåpentligvis slipper jeg ta av toppen hele tiden.

Har lagt ut tråder om hva er best o ring eller pyramide, og er delte meninger kan du trygt si! Derfor har jeg valgt å følge rådet til Mr Vik som både er erfaren og flink kombinert med at han selv gjøre det som har gjort dette mange ganger er det håp. En ting livet har lært meg er at du spør ikke først om hjelp også retter på det de som hjelper deg gjør :-)

Når det gjelder turbo er dette ikke bestemt!

Og er ikke super erfaren med dette, men har kjørt 1 sesong med den turboen jeg har og den er i god stand, men vil ikke at den skal bli tom for fort så jeg må begynne å trykke veldig på slutten av registret for å få turtall. Værste som finns er motorerer som spærrer på topp som en diesel lissom :-)

Ang pakning på M30.. Jeg tror det kun er 1 pakning som funker på den, og det er Alpina pakningen fra B10 twinturbo..

Den er lik normal MLS, men har forhøyninger irundt alle kanaler + tetningsstoff..

Lakk ikke en dråpe av min gamle M30 noengang..

Baksiden er prisen.. Tror jeg betalte 4500kr dengang.

Skrevet

Ola ja har tenkt på den jeg og. Men flere påstod at den var lik MLS. Men har ikke prøvd mls med tette stoff, monterte tørt. Fikk beskjed om å gjøre det sånn av KRB.

Men har litt tru på den pakningen til alpnaen jeg og. Men nå blir det pyramideringer på S38n den er til borring og maskinering i oslo nå. Og veiv og råder og stempler veiv og svinghjul skal så til avballansering. Så skal det inn dyser til underspyling som borres rett inn i en trykkkanal som 3,8 har.

Når det gjelder turbo Frode tror jeg og at den du nevnte der er et godt alternativ. Skal se det ann. Har jo turbo med T4 flens så har det jeg trenger for å begynne å bygge grenrøret. Mulig jeg bare kjører med org turbo da det som sagt har gått mer kr enn beregnet og den spytter jo ut endel effekt uansett. Ser det litt ann..

Skrevet

Da har Trond plukket opp diffen min. Det viser seg at her er det og skjær i sjøen. Men dette burde ikke by på store problemer, setter inn sperra fra den som står i iallefall deler av den.

Sånn ser det ut

cgj0ffthjgh1crfaoeo8.jpg

Sånn skal det se ut

6zz99zbr0b9tdfcibr3k.jpg

Grunnen til at det er så forskjellig slitasje på hver side av bremsen er at akselene i midten har lagd et hakk i selve huset på bremsen så den har stått fast. Ene siden har da hatt bra trykk men den andre har mangla litt av det og blitt "svidd" av at det glipper.

snbdr2faptmwldz8w99w.jpg

cpa6r5iiaw2ykogt8bds.jpg

vdvcxbq5icszm98u1isi.jpg

Det som trengs av nye deler er hvertfall shims i ene siden, "trykkplater", lameller og simringer rundt stikkakslene har hatt litt lekasje.

Problemet er skadene i selve huset. Jeg tør ikke si hva som burde vært gjort der. De akslene skal jo ikke ligge inntil huset som de har gjort nå, og det er jo litt klaring inni der. Mulig det holder å slipe litt på de hakkene så akselen ikke kiler seg fast lenger.

Her er Trond egen forklaring på problemet. Fint med folk som ikke er redd for å prøve :-)

Skrevet

Ahhh, så det var ditt reisebrev i FF? Det var jammenmeg ARTIG lesing! Satt og lo for meg selv mens jeg leste :) Spesielt episoden på verkstedet hehe

Kult å dra på langtur med slik motoroppsett

Skrevet

Ja helt konge det vettu :-)

Blir nok ny tur til våren hvis jeg får til nymotoren. Trolig noe lignende, men mulig jeg sjekker de franske alper denne gangen. Eller neste gang...

Sykkelveier er morro å kjøre på!

Ble mye oppstuss rundt den historien gitt, er kjekt det. Får vel skrive en ny en hvis det skulle bli en velykket tur.

Må bare bygge motoren først :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...