YearPlaze Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 var sinsykt bra plass dere hadde ! tøft prosjekt skal følge med her
jon///M Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Dette pluss noen ledd og forlengere til er hva som trengs til denne jobben. litt reklame for toshiba varmepumper må til
Olelink Skrevet September 12, 2009 Forfatter Skrevet September 12, 2009 Og da var kassa ute Tok litt tid men nå er den da til slutt ute, den siste skruen på den værste plassen med minst plass var et eneste som gjennsto og vi brukte laaang tid på den. Viste seg hvorfor når vi fikk den ut, tydeligvis noen som har prøvd seg på å skru kassa før for skruen (utvendig torx) var ganske hærpa. Her er det like før kassa skal ut, alle skruene er løsnet og vi har lagt under planker i forr og bakkant. Alt klart Har også fått dratt den litt bak sånn at styretappen på converteren er ute. Kassa ute og her er converteren. Og her er (¤¤#**@) kassa Den var ganske tung og converteren var en betydelig del av tyngden. Jon prøver å stikke av med kassa. Baksiden av motoren som den står nå More pictures to come later, har en del bilder ennå fra dagens bragd
Morty999 Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 ekke hverdag man ser grav i hagan hehe
Olelink Skrevet September 12, 2009 Forfatter Skrevet September 12, 2009 ekke hverdag man ser grav i hagan hehe Hehe, den står ikke i hagen men i jungelen Neida bilgrava er en del av det kommende private verkstedet som skal reises på grunnmurene man kan skimte rundt grava. Men det er noen år siden grunnmurene ble støpt så vegetasjonen har prøvd å ta overhånd lenge nå
hylle Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 Grattis.. Ikke bruk penger på masse deler til den motoren.. Dra til sverige og hent en hel bil du kan ta interiør og brukanes motor etc, jeg hadde aldri brukt penger på den motoren der.. finn en i sverige der du er garantert at den har blitt kjørt på skikkelig olje hele tiden. e32 er hamrende billig i sverige nå.
S.Hafsmo Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 dette virka jo som et fornuftig prosjekt, sånn rent bortsett fra at jeg er for trøtt til å lese/forstå hva dere egentlig holder på med. men jeg lover å lese over en gang til i mårra.
jon///M Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 dette blir nok bra, jeg stemmer fortsatt for manuell kasse og full overhaling med twin turbo el stooor kompressor hehe
Olelink Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Grattis.. Ikke bruk penger på masse deler til den motoren.. Dra til sverige og hent en hel bil du kan ta interiør og brukanes motor etc, jeg hadde aldri brukt penger på den motoren der.. finn en i sverige der du er garantert at den har blitt kjørt på skikkelig olje hele tiden. e32 er hamrende billig i sverige nå. Nå er ikke dette min bil så det er ikke opp til meg hva som blir gjort eller ikke. Men endten blir det billig-løsningen med å bytte tennplugger, kun nødvendige tennkabler, rotor+fordelerlokk samt innsugspakninger (de må byttes uansett nå som innsug er plukket av). Ellers blir motor tatt ut og levert hos autotrim for en nøyere innspeksjon. Tror ikke det er noe galt med motoren og ventiltikken er såpass svak at jeg tror den blir borte med ett oljeskift eller to. Oljen vi tappet av så godt brukt (altså kjørt langt med) men fin ut. Det har ikke vært noen andre ulyder heller. Motoren har fjusket en del men det er ikke så rart når man ser på tilstanden på fordelerlokket og rotor samt at det nok er iallefall ett par av tennkablene som er dårlige. Så jeg tror ikke det kommer til å koste så mye å få denne i skikkelig stand igjen motor-messig (les: det koster å ha V12'er og har man ikke råd og må gå for sparepluss på alt må man la være å kjøpe en slik bil mener jeg). Bilen er en drøm å kjøre langt med, vi kjørte denne når vi var i sør-sverige å så på en GT i fjor sommer (ikke den jeg endte med å kjøpe). 80mil hver vei og vi kjørte dit og tilbake på samme dag uten annet enn bensin-stasjon stopp. Vi byttet vel å merke på å kjøre da. Gleder meg til at bilen er klar for veien igjen, noe vi håper den er til våren, frem til da vil uppdates bli lagt ut her
Olelink Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 dette blir nok bra, jeg stemmer fortsatt for manuell kasse og full overhaling med twin turbo el stooor kompressor hehe Nå er det nok pilsen som snakker Jon, for det stemmer jeg også for, synd det ikke er opp til oss
Olelink Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Ble dårlig med tid i går så la bare ut noen bilder, men her kommer flere bilder med litt mer backstage preg Jon var ivrig på å få tatt ett bilde med kassa ute, skulle jo bare mangle så kamera ble hentet og Jon stilte seg opp til ett skikkelig macho bilde. Meeen det så fort ut til at allt det fysiske arbeidet ble for mye for Jon og vi bak kameraet begynte å lukte et aldri så lite uhell Jon visste ingen ting og skjønte ikke hvorfor vi lå langflate å lo mens han sto med kassa i fanget. Først når han satte ned kassa igjen ble det klart for han hva som hadde skjedd. Her er ett bilde tatt før det øverste hvor man om man ser nøye ser hva som skjedde Så var det min tur, men denne gang ble det sett over hvor olje-hullene var. Burde vel luktet lunta da Jon var pussig hjelpsom når jeg skulle løfte den forholdsvis tunge kassa, og jada ikke før hadde jeg løftet kassa før pøbelen slo til Tonje (Dram her inne) som tok dette og bildet under. Converteren var overaskende tung, ikke rart kassa var tung å løfte ned fra under bilen.
Armanic Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Ser ut som dere har det morro når dere skrur! Det er viktig!
Olelink Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Ser ut som dere har det morro når dere skrur! Det er viktig! Ja, morro må man ha det Skal vel ikke legge skjul på at det blir en del fagprat (bmw) mens vi holder på heller. Alt fra usannsynelige turboplaner til irritasjon over knirkelyder på egne biler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå