vegard89 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Hei hadde oljeskift på bilen for ikke altfor lenge siden byttet oljefilteret i samme slengen.. har sjekket peilepinnen etterpå og da er det olje opp til midten på peilepinnen, er dette feil? vil være sikker. gjelder 316. 93 mod fylte på 4 liter med filter. Takker for svar
AlXz Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=oljemengder Link i menyen til venstre nederst her på forumet.. 4l med filter står det der på både m40 og m43. Du har nok m40, da det er en 93 mod. Men om dette er på maks på peilepinnen eller midt imellom de to strekene (min og maks) er jeg usikker på..
vegard89 Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 er m40 motor.. men er peilepinnen jeg er usikker på.. den er på midten når jeg sjekker. og fylte på eksakt 4 liter med filter. så stemmer vel at den skal være på midten da, på peilepinnen? noen som vet? Takker for svar
AlXz Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 På peilepinnen, når motor er kald (og ikke nettop vært kjørt) Og bilen står rett.. Så kan du fylle opp til øverste streken på peilepinnen. Nederste strek er min. og andre maks. Ofte greit å ha den rett under maks..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå