Gå til innhold

ABS-føler og speedometer fungerer ikkje

Anbefalte innlegg

Skrevet
Diagnose eller bytt venstre bak.

Feilsøk videre dersom det ikke gir noe klart svar.

skiftet venstre bak nå nettopp og da fungerte speedometere og tankmålaren:)men ikke absn, Så er vell en absføler til som er gåen:)

Skrevet

Det med tankmåleren virker litt ulogisk, så spørs om det ikke er noe mer tull ute og går, men for all del.

ABS sensorer er jo overkommelige i pris, men blir fort kroner ut av det dersom alle 4 byttes med nye uten at det løste problemet.

VIKTIG og bruke original sensorer i hvertfall.

Mange som har blitt lurt ved og bruke uoriginale sensorer. Er nok liten margin på verdiene på dette, så uoriginale bikker nok ofte litt utenfor verdiene dem skal ha.

Ville prøvd og fått tak i noen som kan lese og slette feilkoder før du går videre egentlig.

Skrevet

Kjørte en 99 mod 530d dieseltørr pga at tankmåleren viste 20L på tanken. Da virket ikke speedometer eller abs/asc. Problemet forsvant med å bytte føler.

Skrevet

Hos meg var ABS-modulen gåen. Bytta til en brukt, ble bra etter det. Mangel på fartssignal gjorde at girkassa (steptronic) gikk i nødmodus og ville ikke gire lenger. Speedometeret virket ikke, tankmåleren gikk bananas og rekkevidde-alternativet i OBC'en gikk også helt i spinn. Både ASC og ABS-lampa lyste konstant.

Til å begynne med dukket problemet opp bare av og til, og dette fikk meg til å mistenke ABS-sensor. Men etter noen turer så ble problemet konstant. Jeg koblet fra ABS-modulen, bare for å få kassa til å gire normalt mens jeg ventet på ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...