Tommy91 Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Kjøpte bilen i april men har ikke fort gjort noe på den før nå. Det er en 1989 eller 88 model er ikke helt sikker han jeg kjøpte den av sa det var 88, men alt tyder på at det er 89 skal få sjekket opp dette. Bilen var kræsjet da jeg kjøpte den, så den skal en tur i jiggen på jobben, noe som mest sannsynligvis skjer neste helg, siden jeg ikke vet åssen jeg skal bruke jiggen så blir dette gjort av en på jobben som har lang erfaring, så det blir ordentlig gjort. Er faktisk veldig lite rust på den, unntatt på bakluka og nederst på forskjermene så må bytte begge forskjermene og svise et lite hull i kanalen, har en annen bakluke, med mye midre rust på som skal på. Bilen har stått inne på skolen der jeg gikk i våres siden mars, siden planen var å få fiksa den før jeg slutta, men det skjedde ikke. Den skulle egentlig vært ferdig retta den uka her av de som gikk der nå, men det skjedde aldri, var som gamle lærern min sa "Det er skole ting tar 10+ ganger så lang tid i forhold til et verksted" Så var å henta bilen idag å kjørte den til jobben der det ble en del jobbing idag, men blir ikke mer jobbing før på søndag nå, så kommer fler bilder da. Ting som skal gjøres er: Fjerne all rust. Hel lakkering av bilen i samme farge som er orginal. har et fult sport intriør i skinn med dørtrekk å alt, som skal settes inn. Sette på m-tech 2 front og kanskje bakfanger. Svarte nyrer. Hvite blinklys foran og hvite eller sota blinklys på skjermene + en hel del andre ting som kommer når lappen er i boks. Noen bilder av bilen sånn den var da jeg kjøpte den (er tatt med mobil kamra så er dårlig kvalitet) Og sånn er ser skaden ut da den ble demontert på skolen i våres
EirikL Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Dette er allerede en klassiker, så det er bare å skride til verket. Du må oppdatere ofte, gjerne med bilder.
Lars89 Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Lykke til med prosjektet. Sjeldne de IX Touringene Gled deg til vinteren
Tommy91 Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 en lite update Har nå slipt panseret helt ned til metallet og har sparklet det, var en del flere bulker i det enn jeg først hadde anntatt så ble veldig mye ekstra jobb. Har også rettet den ene døra. Har også begynt å fjerne alarm låsen på førerdøra siden den ser helt jævlig ut. Planen imorgen er å få fyller på panseret og døra slik at bilen kan å stå ute i all slags vær. Bilder
Tommy91 Skrevet September 18, 2009 Forfatter Skrevet September 18, 2009 Da har det skjedd litt igjen har lagt fyller på panseret og sveisa et rust hull i kanalen, har også fjerna dørlåsen på pasasjersiden siden den uansett var ødelagt. Bilen står nå i jiggen og skal strekkes i, imorgen.
Tommy91 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Nå har bilen blitt retta og skal være så go som ny, eneste som står igjen er litt sveising på fronten + å trekke innerskjermen litt ned. Nå er det eneste som gjenstår å få retta alle bulkene på begge sidene og få gjort den klar til lakk.
Elliott Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 sykt pene biler dette! Beholde fargen eller?
Tommy91 Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 sykt pene biler dette! Beholde fargen eller? Blir å beholde fargen er mye mindre jobb det, orker ikke lakkere innvendig og i motorrommet blir for mye jobb + at da blir ikke bilen ferdig til jeg får lappen. Har skjedd litt igjen. Har nå fått slipt ned hele bilen og retta de fleste bulkene, bare et par stykker igjen + litt rust sliping på jekkfestene Har også bestilt lakk så blir vel lakkert i en av de nærmeste helgene. Imorgen er planen å gjøre bilen klar til fyller og kanskje legge fyller, men det kommer an på om det er folk på jobben etter stengetid. Kommer vel noen bilder imorgen.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Artige biler dette.. Har du sjekket pris på forsikring på den? Husker jeg fikk beskjed om og sette meg ned når jeg ringte og skulle ordne forsikring på min i 2001 Tror foresten jeg har en pose med klips til sideskjørtene vist du skulle trenge noe sånt..
Tommy91 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Artige biler dette..Har du sjekket pris på forsikring på den? Husker jeg fikk beskjed om og sette meg ned når jeg ringte og skulle ordne forsikring på min i 2001 Tror foresten jeg har en pose med klips til sideskjørtene vist du skulle trenge noe sånt.. Ja har sjekket forsikring på den og det er ikke billig selv om moren min står som eier, for kan bare glemme å ha den regga på meg for å si det sånn. Tror ikke jeg trenger noen klips enda, men får se når jeg skal begyne å montere sammen bilen, er jo alltid noen som ryker.
Tommy91 Skrevet September 26, 2009 Forfatter Skrevet September 26, 2009 Nå er hele bilen pussa ned og alle bulkene er retta, så imorgen blir det et par timer med maskering også blir det å legge grunning og fyller på bilen Rust
Tommy91 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 idag har jeg endelig fått grunning og fyller på bilen, nå gjenstår det bare å pusse å legge fyller på ix breddrene, fangerene og noen andre små ting så satser på å få lakkert bilen til helga så det blir jobbing til seint på kvelden den neste uka. grunnen til at bakfangeren ikke er tatt av er så enkelt som at skruene har rusta fast , men skal prøve å ta den av iløpet av uka
Tommy91 Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2009 Da har det skjedd mye siden sist, har nå lakkert hele bilen, men må ta taket og panseret igjen pga et par støvkorn. Har ikke fått tid til lakkere ix stylingen og frontfangeren enda, men dette blir mest sannsynlig gjort i løpet av uka. Så er ikke så veldig mye jobb igjen før bilen blir ferdig
sladjan Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Ser bra ut. blir nok en strøken touring dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå