A.Holzmann Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Heisann folkens, tenkte jeg skulle dele salongbord-prosjektet mitt med dere. Tenkte det passet på denne delen av forumet da det ikke er et stort prosjekt. Jeg fant et bord på finn.no som jeg desverre ble for sen til å kjøpe, men jeg likte godt ideen og kontaktet han som hadde laget bordet. Her er bordet han lagte, og selve utgangspunktet i prosjektet mitt. Jeg startet med blanke ark og måtte finne meg en motor. Jeg var heldig da en kollega hadde en gammel motor i deler stående i en garasje. Den hadde stått i 20 år og viste seg og tilhøre en gammel Corvette. Jeg demonterte motoren til jeg sto igjen med bare motorblokk og jeg fikk denne sandblåst og pulverlakkert. Så fikk jeg en kamerat til å lage noen bein i rustfritt stål med justeringer i bunnen. Det siste som er gjort er å montere stemper slik at de kan holde oppe glassplaten Noen som vet hvor jeg kan få tak i en herdet glassplate? Ikea har.. men kun med mye skrift, blomster eller "frostet"
Andreas1 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Herdet glass kan bestilles på mål hos glassmester. Pass samtidig på at du evnt får bestilt rundet/fasede kanter etc siden du ikke kan knekke disse selv som på vanlig glass.
Eng1 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Må bare si at dette var jævli stili. Hadde vært noe og solgt rundt i landet. Hadde kanskje tjent noen kroner på dette
A.Holzmann Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Herdet glass kan bestilles på mål hos glassmester. Pass samtidig på at du evnt får bestilt rundet/fasede kanter etc siden du ikke kan knekke disse selv som på vanlig glass. Takk for kjapt svar Får vel bare nevne litt hva jeg skal bruke glasset til, så vet de sikkert hva jeg trenger.
A.Holzmann Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Må bare si at dette var jævli stili. Hadde vært noe og solgt rundt i landet. Hadde kanskje tjent noen kroner på dette Nå har jeg vert ganske heldig og sluppet unna med en del utlegg sålangt. Har kostet meg cirka 500 kr til nå, hehe. Takket være gode venner og bekjente. Men så absolutt noe en kan tjene litt på.
A.Holzmann Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Og hvis damene ikke liker det, så får de løfte det ut selv 90 + kg til nå
Cise Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 ser det ligger noen V8 blokker til salgs på finn.. hadde vært artig å begynt på ett sånn et men skal ikke ta idèen fra deg.. hehe
Hyggmaister Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Har sett sånn tidligere...sykt stilig
Rogeren Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Har sett lignende i traileren til Dahlback... Magnesium turbofemmer blokk, med glassplate over... "Dom finns inte att kjøpa, men jag har en fyra-fem stycken..." Kontorbordet hans var bygd rundt en komplett IMSA motor...
A.Holzmann Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 ser det ligger noen V8 blokker til salgs på finn.. hadde vært artig å begynt på ett sånn et men skal ikke ta idèen fra deg.. hehe Må bare sette igang vet du, hehe
Astri Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Og hvis damene ikke liker det, så får de løfte det ut selv 90 + kg til nå Det hadde glatt fått kommet inn i mi stue!!! Me like! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå