Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurer litt på hva slags felger jeg skal ha jeg, har lyst på enten brock b1 eller borbet a. Noen innspill?

Anger og faktisk litt på at jeg kjøpte facelift, har alltid hatt mest sansen for preface :)

Brock er definitivt penere enn borbet :)

Skrevet

du burde kjøpe noe annet en brock, greit at de er helt supre på E30 :) men det er så mange som har det..

fin bil du har fått deg foresten :D

Skrevet

Hmm, blir litt i tvil.. men får se, gjør ikke så veldig mye om det er "oppbrukte" felger.. for her i området finns det nesten ikke e30, så da spiller det liten rolle om resten av landet har makne felger :P Takk for respons..

Har forresten akkurat laget til braketter for ekspansjonstanken og lmm da disse var jasset fast med strips fra forrige eier..

Skrevet

Se der ja, ble jo prosjekttråd jo! :)

Ser unektelig ut som et greit utgangspunkt dette da. Og når du etterhvert er ferdig med planene dine så tenker jeg nok du bli fornøyd med bilen, selv om du liker preface best :)

Når det gjelder Brock, så synes jeg selv at de er litt "oppbrukt" på E30 selv om de er pene, men så lenge du liker dem selv så er det jo ikke noe å spekulere på, er jo tross alt din bil :)

Skrevet

Første mini update 17.sep:

Har som sagt laget braketter til lmm og ekspansjonstanken i dag, slik som det var, var det bare jasset på plass med strips av forrige eier.

Er ikke så mye å ta bilder av, men det viser da litt progresjon :)

DSC00033.jpg

DSC00041.jpg

Sitter eksp.tank fra preface, så fester som trengs til den er ikke der. Ikke det at min patent er ideel, men den er ihvertfall bedre en strips i mine øyne.

DSC00035.jpg

Kan tilføye at jeg og har prøvd tappert på og få av lyddemperen på den, men den sitter jammen fastgrodd, så sprutet en god del med wd-40 inn i skjøtene. Lar det stå til i morgen før jeg gir det et forsøk til. Så renset jeg tomgangsmotoren, og tomgangen ble likere den :) Så la jeg "powerfilteret" mitt i whitesprit, kan si det var typ jævli møkkete!

DSC00039.jpg

Og til slutt et bilde av den etter jeg monterte sorte nyrer (som dere alle har sett 100 ganger før)

Har fått fjernet den "vesle steinsprut" skaden som var på panseret. Høyre hjørnelist på støtfangeren har jeg og byttet i dag, var knekt like over blinklyset den som satt der..

DSC00037.jpg

Skrevet
Se der ja, ble jo prosjekttråd jo! :)

Ser unektelig ut som et greit utgangspunkt dette da. Og når du etterhvert er ferdig med planene dine så tenker jeg nok du bli fornøyd med bilen, selv om du liker preface best :)

Når det gjelder Brock, så synes jeg selv at de er litt "oppbrukt" på E30 selv om de er pene, men så lenge du liker dem selv så er det jo ikke noe å spekulere på, er jo tross alt din bil :)

Neida, er igrunn enig.. men har dere noen andre forslag til felger så vil jeg gjerne høre :)

Skrevet

Skriftelig update

Har kikket litt mer på eksosen, og funnet ut at egentlig så er hele anlegget modent for utskiftning, midtre seksjon har og fått hard medfart da bilen er veldig lav..og da min kjekke bestefar har sagt han kan påspandere meg ett nytt ett så kan jeg da vel ikke si nei? eller hva? hehe :roll::D

Min bror og jeg skal bestille deler fra koed, så da blir trustlager, indre endeledd, foringer til giroverføring, bremser, girkule, girmansjett og m-tech setepins bestilt da jeg syns det gjør litt for interiøret :) . Hvite blinklys blir bestilt fra motorteknikk/schmiedmann.

En liten ting til, hva tror folket om en Hartge vinge? syns de kler bilen veldig bra.. men er vel sikkert delte meninger der og :P

Hartge.jpg

Ikke det beste bilde av selve vingen men... Fikk og veldig lyst på Hartge felger, men det er umulig og oppdrive.. kikket på ebay men ser dårlig ut..

Skrevet

Alt som har med Hartge på E30 synes jeg er tøft, mye fordi det er sjeldent å se E30 med sånn styling. Eneste problemet er som du skriver selv her, at det er vanskelig å få tak i dessverre :(

Har du sett på AC Schnitzer da? Tøft det også, men like vanskelig å få tak i naturligvis.

Skrevet

Det er jo mange andre felger som er tøffe til e30 da!

Noen kule alternativer på denne siden!

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1024875

Ikke si at borbet A ikke kan bli fett på e30 dersom den har bred kant! Spesielt i Norge er det også..

Selvom det ikke er så mange som har e30 der du bor, og kanskje ingen som har brock b1- så er det mange som har de felgene på diverse treff rundtom.. Litt av poenget med å stasje bilen opp er vel å ha en unik bil? ;)

Ser ut som en fin bil med mye potensiale hvertfall! m20b25 er absolutt en gøy motor, med sykt pen lyd- håper farfaren din kjøper et effektanlegg med litt snerr i da! Uten å overdrive lyden.. Ellers ville jeg kanskje senket den litt, montert orginal ratt, og mtech stoler. Du har jo grått intr ellers- så jeg tror den kunne blitt fet med bare noen enkle grep!

Når du kjøpte nye lys, vær så snill å ikke si at du kjøpte klare glass da?

Det ser også ut som om du har rust ved festet til gasspedalen i gulvet ditt.

Å "sotet" baklyktene dine med rød lakk, og kun rød lakk, tror jeg kunne blitt tøft!

Skrevet

Hehe, jada.. mye tøft der :) Neida skjønte tankegangen deres ang felgene, men jeg har som mange andre sansen for felger med litt kant. Men ingen ting er avgjort enda da jeg enda kikker etter nye valg :) Blir selvsagt effektanlegg, gammer'n har ikke så veldig mange fingre med i spillet annet enn at han bevilger penger til litt diverse. Han syns nok det er trivelig og kunne støtte opp med penger iogmed at dette er første bilen min :)

Rattet er forlengst byttet ut til ett M-tech1 ratt jeg har, er og på utkikk etter sportstoler som matcher resten av interiøret så bare si ifra den som har!! Foreløpig tenkte jeg bare på å kjøpe m-tech setepins da jeg syns det gjør endel for interiøret. Skal bestille vanlige HVITE blinklys, altså ikke noe slikt gjennomsiktig crystal tull hvis det er det du mener?Tror nok ikke det er rust, var endel møkk som er blitt vasket bort nå. Har tenkt på rødsoting, har ett sett til med andre lykter som jeg tenkte jeg skulle prøve på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...