frohanss Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Har i den siste tiden hatt mye problemer med kupevarmeren. Den virker som at den lever sitt eget liv og til tider fyller ruten med kondens. Prøvde nylig å bytte selve viftemotoren uten at dette endret noe. Har også kjøpt ny motstander til varmeapperatet (har klima) som jeg skal bytte snart. Er det noen som har en klar formening om hva som er galt? Bilen er 96 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frohanss Skrevet September 17, 2009 Forfatter Share Skrevet September 17, 2009 Ingen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silver Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 skal være ett filter eller drenering i AC som hindrer fukt å komme inn i bilen med klima på, har samme problemet så jeg bruker det uten AC. tar 2-3min etter att ac er slått av før luften begynner å tørke til normalt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 Kjører du med klimaen på når det kommer dugg? Jeg kjører hele året med klima påslått, aldri noe duggproblemer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frohanss Skrevet September 19, 2009 Forfatter Share Skrevet September 19, 2009 Har forsøkt alle kombinasjoner på innstillingene, men samme resultat. De siste dagene har det bare blitt verre og kondensen blir nesten som røyk. Er der noen service eller andre vedlikedhold som skal utføres på klima? Kona som bruker bilen sier at det ofte kommer etter en stund med kjøring. Takker for svarene så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Du svarte ikke på det jeg spør om da. Kjører du med klimaanlegget på året rundt eller bare når det er varmt? Kan jo rett og slett være at du er tom for gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frohanss Skrevet September 28, 2009 Forfatter Share Skrevet September 28, 2009 Hei, takk for svarene. Har ikke fått sett her inne på en stund. Nå er det fruen som bruker bilen, og hun sier at klima ikke står på året rundt. Men nå har vi hatt bilen i 6år og det er ikke gjort noe med klima på bilen. Vil service på klima være det som mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frohanss Skrevet September 28, 2009 Forfatter Share Skrevet September 28, 2009 Har sjekket litt mer. Anlegget har stått på "Auto" hele tiden før problemet oppsto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Hva med pollenfilteret? Jeg vil tro at om dette er tett/gammelt/fuktig så kan det føre til slike problemer..! Gassen er nok ikke nødvendig å bytte så lenge den kjøler skikkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frohanss Skrevet September 28, 2009 Forfatter Share Skrevet September 28, 2009 Pollenfiltret var en del støvete, men ingen fukt eller lukt i det. Sjekket også grundig områdene inne i bilen i helgen. Det var ingen fukt eller lukt noen plasser. Har sjekket litt mer nå. Temp på stilt på 16gr og alle forskjellige instillinger så dugger det ikke og ingen lukt . Temp stilt på 20gr+ og all forskjellige instillinger så dugger det og frostveskelukten kommer. Mest på passasjersiden. Alle instillinger og temperaturer uten at motoren var startet så dugget det ikke. Motoren var varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Det er ikke umulig at du har den klassiske "lekk i varmeregisterert" syndromet... hadde samme problemer med min e39. Viste seg at det var varmeregistert som hadde begynt å lekke. Da vil det komme kjølevæskelukt når du setter på varmen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå