Gizle Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Hei dere, Er det noen av dere som vet saksgangen vedrørende installasjon av MINDRE motor enn ova orginalt var i bilen? Jeg tenkte å bytte ut en M30B32 mot en M60B30. Er dette en kurant sak hos SFOOR, tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Tror nok de bryr seg mer om effektøkningen enn mindre volum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 Tror nok de bryr seg mer om effektøkningen enn mindre volum. Ja, jeg skulle vel tro det. Men her er det også bare snakk om 15hk ekstra i fordel den nye motoren. (Fra 200hk til 215hk). Noe som skulle tilsvare ca. 7% økning i effekt. Er det ikke 10 - 12% som er gjeldende i dag før søknad må foreligge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Har aldri funnet ut hvor de reglene/ryktene der kommer fra... Det er lov med +/-5% effektvariasjon fra oppgitte tall, men det er snakk om fra fabrikk. Ikke med husmortrim. Men en kan jo spekulere i det hvis man bremser bilen og finner ut man har mindre enn oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 10% regel osv finnes tydeligvis ikke. Søknad må foreligge, uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Ok! Takk for info, gutter! Da må jeg sette meg ned å skrive ny søknad til SFOOR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 8, 2009 Forfatter Share Skrevet November 8, 2009 Den gikk igjennom! For interesserte se: http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... ut240.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå