Gå til innhold

Fjerne katalysator s50b30. effekttap 30hk?

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er mange som praktiserer å brenne ut katalysatorinnmaten, eller erstatte den med lyddempere i samme dimensjon. Katalysator bruker normalt å holde unna noen hk.

Skrevet
sett på en heftig bakpotte så får du grom lyd:)

har effektpotte, men tror ikke det har så mye å si for effekten. er effekt jeg er ute etter.

Skrevet

PÅ Supersprint sine sider så tjener man ca 3 hk på en M3 ved æ bytte ut cat-delen med et slikt X-rør i steden.

Tror ikke mottrykket skal ha noe å si altså.

Skrevet
Har du ikke riktig trykk taper du hester rett og slett..

Og dersom du skal leke deg frem så må du remappe hjernen.. Det er da man får ut effektene ;)

Har Carbon insug og Dyno Chip på min M3.

Målt til 316Hk av tidligere eier.

Skrevet

Er det snakk om å bytte hele anlegget til rake rør, eller bare bytte ut cattene med 2 rør?

For å miste 30hp av å kun bytte 30cm rør høres litt rart ut.

Skrevet

Er jo ikke noe nytt at det er vanskelig og dyrt å få ut mere hk av S motorene..

Å tro på det som står på sidene til firmaer som skal selge tuning deler er ganske naivt vil jeg si. De skal selge og det er ingen som gidder kjøpe deler som gir 0 eller minus hker, det sier seg selv.

At carbon boks ikke gir ekstra hk alene er heller ikke noe nytt, men lyden man får i en S50 med carbonboks er verdt hver krone.

På med kvasse kammer, større dyser og datasprut uten vanos da kommer hkene.

Er også viktig å ikke stole på tallene man får ifra rullefeltet til de som selger tuning deler. Rullefelt som man kjører bilen oppå ruller som ligger i gulvet blir aldri riktig. Man må sette bilen i benk der man kobler seg rett på navet. Da blir det mere riktig.

Skrevet
At carbon boks ikke gir ekstra hk alene er heller ikke noe nytt, men lyden man får i en S50 med carbonboks er verdt hver krone.

Hva koster det? Link?

Sorry OT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...