Gå til innhold

Kjøleproblemer! Motor går varm.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når bilen står på tomgang og hvis du åpner lokket på ekspansjonstanken. Ser det slik ut da?

Har ikke testa. Men er det ett tegn på for mye kjøleveske?

Hahaha :lol: Det var dagens :lol:

Må jo prøve å lære litt jeg også :wink:

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hmm...AC-vifta er vel alltid elektrisk? :? Aldri vært borti noe annet, det er i såfall tomgangskjølinga. Men jeg får ikke sjekka det jeg for har ikke gass på klima-anlegget :P Så er nok derfor min ikke vil skru seg på :wink:

Nå ble jeg usikker her.. Den vifta jeg tenker på sitter på baksiden av radiatoren (mot motor) og trekker luften gjennom radiatoren. Jeg har bare en vifte. Tenker du da på "motoren" til AC? AC-pumpa?

Skrevet
hmm...AC-vifta er vel alltid elektrisk? :? Aldri vært borti noe annet, det er i såfall tomgangskjølinga. Men jeg får ikke sjekka det jeg for har ikke gass på klima-anlegget :P Så er nok derfor min ikke vil skru seg på :wink:

Nå ble jeg usikker her.. Den vifta jeg tenker på sitter på baksiden av radiatoren (mot motor) og trekker luften gjennom radiatoren. Jeg har bare en vifte. Tenker du da på "motoren" til AC? AC-pumpa?

Jepp skjønner hva du mener. Det er vifta som sitter på vannpumpa og den er reimdrevet og går hele tiden. Selve vifta er montert på en viskosekobling og hvis den er ødelagt så vil motoren gå varm på tomgang fordi ratiatoren da ikke vil få den luftgjennomstrømmingen som den trenger for å fungere. Å bytte viskoen kan sikkert være like så dumt det ja for å være på den sikre siden..

Og jo, jeg er rimelig sikker på at du har 2 vifter :P Og den andre sitter forran radiator å bråker når den går ( blåser veldig) og er elektrisk. Den går i intervaller.. Den vifta kan du bare se bort i fra ( var den jeg trudde var samtaleemne her i første omgang da jeg ikke hadde lest tråden :P )

Nei snakker ikke om ac-pumpa , men det jeg prøvde å si til deg var jo at siden jeg ikke har gass på ac-pumpa, så slår ikke pumpa inn om du setter den på inne i coupe'n. Og da veitu, slo det meg da du skreiv at vifta ikke ville gå når du hadde av klima, at det var derfor min ikke ville gå også :) Den vifta er ikke avgjørende for kjølinga til motoren din, så bare se helt bort i fra den du :wink: Det er den som sitter der du sa, som er litt viktig ( selv om jeg kjører uten akkurat nå :oops: )hehe..ja det funker å kjøre uten den og, men kommer du i kø, så er du dødsdømt :P Har bare ikke fått surra meg til å kjøpe ny vifte og visko enda..

Prøv å bytt ut radiatoren din å se om problemet ditt blir borte da, det er det eneste rådet jeg kan gi deg.

Så også at det var litt skriving angående lufting her oppe.. Og å tru at hvis man starter bilen og ikke har på lokket på kjølevesketanken, så suger den luft inn i systemet :shock: Det er jo bare helt fantastisk :P:lol: Men ja, sørg for å ha lufta det godt nok ihvertfall!! For mye kjøleveske skader aldri da tanken har overløpsventil :wink:

Håper det var litt til hjelp ihvertfall..

Skrevet

Ja, jeg har også kun èn vifte der! kameraten min som har 316 98 har vifte med visko-kobling. jeg har ikke det, er ingen ting som sitter montert på vannpumpa! :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...