Gå til innhold

Trekke kabler, e39?


 Share

Anbefalte innlegg

Har installert anlegg i min e39 sedan og skal nå trekke kablene fra bak spillern og til bagasjerommet, men har null erfaring, lurer på om noen kan gi tips hvordan jeg bør gjøre dette? :) finner ikke no hull bak spillern som kommer ut ved gulvet, som er stort nok (2 fonokabler+styrestrøm+usb kabel som skal komme ut i hanskerommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hull ned på begge sider av spilleren, men de er ikke så lette å se. Du bør demontere en del av panelene under rattet/på siden av midtkonsolen for å gjøre dette lettere.

Hanskerommet er vanskligere å komme inn i, tror nesten du må borre hull i selve hanskerommet for å få gjort dette. Videre så er det ganske greit å trekke kablene langs siden av bilen, du bør trekke signalkabelene på førersiden (på grunn av at strømkabelen bakfra til motoren går på passasjersiden).

Du har to muligheter for å få gjennom kabelene i baksetet, jeg brukte en kabelgjennomføring under hattehylla. Det er en slik på hver side under hattehylla som kommer gjennom bak interiøret i baggasjerommet over hjulbuene. Ellers så er det et hull bak seteryggen som også kan brukes.

Du bør bruke ganske gode signalkabler i en e39, det er mange som har opplevd støy med kabler som ikke er skikkelig skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å demontere under rattet og på siden, ser noen små hull her, men har enda ikke funnet noe som leder til bak spilleren. Ser for meg at det blir sykt kronglete å få kabler gjennom her... :S kommer jo ikke til annet enn de små åpningene, er det ikke annet å gjøre enn å presse kablene inn der og håpe at de kommer opp bak spilleren?

Angående hanskeromet så tror jeg det skal gå greit, akkurat der hvor fjæra er når hanskerommet er oppe så er det en liten åpning hvor jeg får gjennom usb-kabelen.

Jeg er noob, så jeg spør også for å være sikker: signalkabler, vil det si phonokablene? Styrestrøm kan gå på høyre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er å ta kablene fra spilleren og ut under rattet. Legg en lommelykt inn der spilleren sitter og se fra udersiden da vil du se hvor det er mulig å trekke kablene. Du kan godt legge styrestrøm på høyere side, men er lettest for deg å legge denne sammen med signalkablene.

Signalkabler og phonokabler er samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...