Proxit Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Nå er det andre gang jeg må "øse" bagasjerommet i år. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet, og om det er ett kjent problem for disse bilene? Hvor er det vannet kommer inn. Ett annet problem er at det lekker på fører siden også. Mye vann som kommer inn, og noen ganger drypper det i fra karmlisten på døren oppe i taket. Hvordan kan jeg finne ut hvor det lekker fra og evt hvor jeg kan få kjøpt deler osv her i bergen som jeg trenger.
A-Grepstad Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Hei=) Lekkasjen i baggasjerommet er eit kjent problem på alle biler med uorginale baklykter, eg ville ha lagt sillikon på den innerste pakkningen på lyktene og latt det stå eit døgn, så hadde eg tighta dei fire skruene som helde lykta dagen etterpå Lekkasje i E36 er vel også eit kjent problem, det kan vere dreneringa til takluka som kan ha gått seg tett ( om du har takluke?), pakkningane kan vere deffekte, ellers ville eg ha tatt av dørsidene der lekkasjen kjeme for å sjå kor vatnet eventuellt kjeme inn=) Lykke til=)
Proxit Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Jeg har de orginale baklyktene montert så vidt jeg vet, og tror ikke det har blitt påkostet noe nye lykter. Holder det da med å bare å tighte de fire skruene da? Jeg har takluke. Skal sjekke dreneringen til takluka da. Hvordan kan jeg sjekke om det er pakkningen til takluka som er deffekt (dumt spørsmål egentlig :-/) ? Jeg trodde det kom fra pakningen rundt døra for den var ganske slakk, så jeg kjøpte skitt og knep den i sammen der det var slakk.
sexeren Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 har du sitt på hjulbuene bak om det er rusta hull? det var problem på en av mine biler hehe..
A-Grepstad Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Okay, kan vere nok å tighte skruene, men eg ville ha brukt sillikon på den innerste pakkningen på lykta for å vere sikker på at det verte tett=) Eg tenkte ikkje på pakkningen på takluka, men pakkningane rundt dørene=) Eg ville ha tatt ut baksetene i bilen og sjekka kor vatnet kjeme inn. Det er berre å få ein til å spyle på bilen imens ein sitter inne i bilen og følger med:D Det kan også vere lurt å få stramma døra inn mot pakkningen, det kan vere nok for å unngå vatn. Først og fremst finn ut kor vatnet kjeme inn;)
Proxit Skrevet September 17, 2009 Forfatter Skrevet September 17, 2009 Takker for svarene, og ska prøve i helgen å bli kvitt problemet. Men hvordan kan jeg tighte døren?
Proxit Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 Noen som kan hjelpe meg med å si hvordan jeg skal tighte døren?
urgem3 Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 løsne skruene til holderne litt, og senk den litt og stram til. pass på så du ikke senker for mye, da vil den bli vanskelig og ha igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå