Espen` Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Over helga har jeg en slik bil i hendene, og jeg ønsker tips om hvordan diesel motoren skal behandles, og hva den tåler. Er det noe mer jeg burde vite så kom gjerne med det også.
Tore Diesel Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Det første du bør sjekke er om filteret til veivhusventilasjonen nylig har vært bytta. Hvis ikke, bytt det snarest, for å unngå torbohavari. Har hørt rykter om at disse nå har blitt bytta ut med oljeutskillere i stedet for filter.
Espen` Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Det første du bør sjekke er om filteret til veivhusventilasjonen nylig har vært bytta. Hvis ikke, bytt det snarest, for å unngå torbohavari.Har hørt rykter om at disse nå har blitt bytta ut med oljeutskillere i stedet for filter. Det er da ikke noe turbo på den jeg skal ha Er det ellers noen steder som er typisk eller spesielt utsatt for rust? vil forebygge det best mulig.
Lars89 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 320D har turbo, dette har BMW hatt på alle sine dieselbiler de siste 20 år. De fleste moderne diesel personbiler har turbo E46 ruster i dører (falsene på kanten), panser (under, rundt grill og over lykter) og på bakasjeluke. Hat også sett rust i hjulbuer på shabby eksemplarer. Her står det litt om typiske feil med E46 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/
Espen` Skrevet September 17, 2009 Forfatter Skrevet September 17, 2009 Okei, jeg så på modellguiden at jeg tok feil også trodde 320d/T var turbo jeg, men det er den modellen jeg har Edit: Hva er best å bruke for å forebygge rust?
Espen` Skrevet September 17, 2009 Forfatter Skrevet September 17, 2009 Hvordan er det forresten med å få ordentlig stereo i bilen? det værste jeg vet er spillere som henger ut eller henger til venstre i forhold til det originale. altså, jeg ønsker noe som ser bra ut og helst bredt nok til å ta hele bredden om mulig. Dette illustrerer hva jeg mener med å henge til venstre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå