Gå til innhold

E46 318i M43TU treg med å få opp turtallet, noen ide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Noen som kan hjelpe? Har en `99 318i m. M43TU Motor.

Bilen trekker utrolig dårlig, og hvis jeg gasser fort to ganger så tar det år og dag før den kommer opp i turtall andre gangen. Noen som hvet hva det kan være??

Skrevet

Bilen er skikkelig dau mellom 2500-4000 omdr. og trekker dårligere på 2. enn på 3. gir... merkelig...men nå har jeg bestilt Carsoft, så da må jeg vel få stilt en diagnose, håper jeg....

Skrevet

Noen som har en ide på hva det kan være? annet en lmm? regner med å få noen feilmld. med carsoft, men er det noen som har hatt noe lignende problem så skrik ut... greit å begynne et sted, tar jo noen dager før den er i posten..

Skrevet

Tja, kan jo kanskje være en kamakselsensor som er gåen på bilen din.. men med carsoft, så vil hvertfall kunne lese av feilene.. Jeg bor ikke så langt unna om du ikke greier å vente med å lese av feilene.. hehe!

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått meg carsoft, og feilsøkt... fikk opp en haug med feilmeldinger, men slettet alle og det var ikke så mange som kom tilbake igjen.

Byttet LMM og nå går den veldig mye bedre :) Men Jeg får opp meldingen : error "Lambda Regulation" Hva kan dette være?

Har en M43TU19 Den har en forvarmer til lambda (luftpumpe), Ventilen på manifoilen skulle vel lukket seg etter 30 sek. og luftpumpa sluttet å gå, men det gjør den ikke, ventilen står åpen og luftpumpa går hele tiden... Noen som har vært borti dette før? Kan dette være grunnen til at jeg får opp feilmeldingen "lambda regulation"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...