kverna@start.no Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Vurderer å bytte ut Volvo V70n D5 til en 525da eller 520da. Har noen ting jeg liker med volvoen, som jeg søker i ny bil:; Skinn, Automat, diesel, og helst webasto el. lign. Hengerfeste er et must dersom jeg skal dra BMW 2`hjulingen på henger Ser at det ligger en del biler på nettet, hva kan jeg forvente til ca. max 350`. Hva bør jeg se etter av utstyr. La forøvrig ut volvoen min i går, så skulle jo gjerne solgt først da men.. Så at noen refererte til en fet bil i en annen tråd,- eks. finn kode 18951462 Noe som jeg frykter (forhåpentligvis unødig) er høyden på bilen, samt vinteregenskaper. Har også kjørt 235/40/18" på volvoen, som gjorde bilen veldig stutt og ukomfortabel. Bør jeg se etter noen med 17"*/16"?! Ser forøvrig at mange selger importerte biler til en fornuftig pris.. Har selv importert BMW MC fra tyskland, så er jo grei skuring. Men, hva skal jeg evt. se etter mht. biler fra tyskland.. vil jo gjerne ha de "nordiske" utgavene m evt. diselvarmer, lyktespyler, antispinn mv!? Takker for alle innspill... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Har ikke eid noen E61 selv, men tenkte bare en opplysning vedr rust kunne være kjekt å ta med seg. 5-serien ble i siste motor tildelt førsteplass, og har dermed lite rustproblemer. Hvor man da evt skal se etter rust må noen andre komme med, men jeg antar med den lave prosentdelen så må det kanskje være å se etter skade/historie. Ofte der man får problemer med dagens galvaniserte biler, og det trenger ikke være store skaden! Når det gjelder høyde spørs det jo hvor du har tenkt å kjøre. Det er, med mindre du har en XC ikke store høydeforskjellen på disse bilene, om den ikke er senket da. Men det er uansett ikke snakk om mange cm. Skal du brøyte så finnes det andre biler for det Har heller ingen erfaring med disse på vinterføre, men den skal vist være bedre en min E39, og den oppfører seg eksemplarisk med 225-17 hjul ihvertfall. Må heller ikke glemme at V70 er FWD og disse vil jeg tro ikke liker noe særlig bredde på hjula framme. Hjula framme skal da fordele tildelt grep til både framdrift og til å bestemme retningen, og antar at f.eks sørpe vil gi en svært så nervøs oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsGøran Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Jeg har eid en E61 og var kjempe fornøyd helt til vinteren kom! Kjørte på helt nye Nokian piggfrie hjul og dette i kombinasjon med m-sportII var ikke bra. Bilen spant og slura hele tiden, når det kom snø, så var det rett ut å måke for jeg i det hele tatt kunne vurdere å flytte bilen. Men, for å snakke om når det er bart, så finnes det nesten ikke bedre biler, hadde en 530DAT 2005 og jeg savner den hver eneste dag! Hadde ikke hengerfeste på den jeg hadde, men er sikkert ikke noe problem, er som regel krefter i overflod. Uansett, lykke til! LarsGøran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Jeg har eid en E61 og var kjempe fornøyd helt til vinteren kom! Kjørte på helt nye Nokian piggfrie hjul og dette i kombinasjon med m-sportII var ikke bra. Bilen spant og slura hele tiden, når det kom snø, så var det rett ut å måke for jeg i det hele tatt kunne vurdere å flytte bilen. I forhold til x5 er vel de fleste biler generelt, dårlig på vinterføre.- på lik linje som den er bedre enn de fleste biler generelt, på bar vei.. Jeg vil da tro at e61 har såpass mye elektronikk, også brems på diffen? noe som skal gi deg bedre fremkommelighet om vinteren. Jeg har også hørt at e61 er bedre enn e39 på vinteren. Jeg mente å lese i en tråd at e39 var bedre enn e34. Og e34 har jeg jo hatt. Den syns jeg var festlig på vinteren, når jeg ville- samtidig som den kom seg fram omtrent like godt som grevlingbilene jeg har vært borti med tilsvarende dekk.. Vær likevel obs på at det er STOR forsjell på egenskapene fra dekk til dekk, også innen samme merke.. Feks vinterdekkene pappa har på a6en nå (husker ikke merke) skulle være blant de beste på snø og slaps, men omtrent like dårlig som sommerdekk på is.. De er da piggfrie.. Hakkapelitta 4 og RSI har jeg imidlertid gode erfaringer med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Jeg har vurdert og fulgt med på E61 en stund (nå valgte vi riktig nok noe annet), og mine kriterier var som følger: - Bi-Xenon - Navigasjon (alle har skjermen, men ikke alle har navi) - Skinn - Automat - Parkeringssensorer - M-tech (en helt annen bil utseendemessig..., men det kan ettermonteres) Og så hadde jeg følgende ting på lista over kjekke ting, men ikke som 100% må ha; head-up display, regnsensorer, webasto, lyspakke, isofix. Ellers er jo mye moro standard etterhvert. Flott den du har sett på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Den du har sett på har jeg også bitt meg merke i Flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå