Gå til innhold

nå må jeg spørre dere til råds!


www.rodmix
 Share

Anbefalte innlegg

Har bilen under, har hatt den nesten 3 år. gått helt knirkefritt uten feil. imidlertidig så ser jeg telleren begynner å nærme seg 170tusen.. er det på tide å skifte ut en 2002 modell 525dat da? er det ting rundt hjørnet som kommer på visitt? (tenker turbo, dieselpumpe, topp, aut. kasse)

Hvis dere mener det, si ifra for da blir det X3, men er bare redd den ikke topper den gode gamle kjerra.

Hører mer enn gjerne fra dere BMW spesialister!

Mvh Terje

gj3s7oerpqdzd8e7v7w3.jpg

sz946o9ck6ufvlhqrfpr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både turbo, dieselpumpe® og automatkasse kan jo ta kvelden når man minst venter det, men de kan også holde i massevis av km til. :)

Topp har jeg derimot ikke hørt så mye om problemer med på disse bilene.

Er jo diverse ting du kan gjøre for å forebygge slike havari, uansett.

Blant annet bytte av olje og filter på automatkasse, selv om noen påstår at det er livstidsolje på slike kasser. Ingen olje er like bra som ny, for evig tid.

Bytte av filter på veivhusventilasjon, er nesten et must, for å forhindre turbohavari! Så dersom dette ikke er bytta, så bør det gjøres umiddelbart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk! var akkurat et slikt svar jeg håpet på, ang fks filter for veivhusventilasjon! hadde ikke fallt meg inn å tenke på dette. kassa hadde jeg tenkt å bytte olje og filter på hvis jeg skal beholde bilen. og tror jaggu jeg gjør det. Tusen takk for gode tips og hyggelige innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...