Gå til innhold

e36 m3 kontra 328


jeh
 Share

Anbefalte innlegg

hei hei godt folk

er blitt bitt av basilen , skal kjøpe meg bmw e 36

, lurer da på en 328 event en m3 , helst cab

maks km 200000,

tengt pris alt fra 100000 til 250000

må da høre med dere som kan dette noe spes jeg bør se etter være obs på, svakheter med mer ,

hva mener dere om og frisere opp en 328 med eksos kompresor med mer kontra kjøpe en ferdig orginal m3 ,

alle synsoungter tas i mott med takk ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei godt folk

er blitt bitt av basilen , skal kjøpe meg bmw e 36

, lurer da på en 328 event en m3 , helst cab

maks km 200000,

tengt pris alt fra 100000 til 250000

må da høre med dere som kan dette noe spes jeg bør se etter være obs på, svakheter med mer ,

hva mener dere om og frisere opp en 328 med eksos kompresor med mer kontra kjøpe en ferdig orginal m3 ,

alle synsoungter tas i mott med takk ,

Heller trimma 328 enn org m3 ass:P Spørs på hva som er gjort og hvordan da seff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

328 cab ligger ofte veldig høyt i pris, så sånn sett vil ikke steget opp til en M3 være så stor som hvis man ville gått for en coupe.

Du må også tenke litt på om du vil ha en ombygd bil eller en som er orginal. Ombygde M3'er er ganske greie i pris, men er desverre ikke så mange av dem som er godkjent.

Men da du vil ha cab tenker jeg mer en cruiser enn en racer, og en 328 går jo bra den! Men for all del, en ekte M3 er noe for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortormessig er vel 3.0l kontra 3.2l like bra, de har begge sine svakheter så se etter M3 med lav km og hør nøye etter ulyder fra motor. M3 blir også ofte kjørt hardere/utsettes for større påkjenninger så man må påberegne noe dyrere vedlikehold. 3.2l er sprekere men er du uheldig kan du må regne med å plutselig stå der med defekt vanos. 3.0l har også hatt problem med vanosen, men det er langt sjeldnere og det er ikke det samme problemet som 3.2l har.

At M3 er noe for seg selv er jeg helt enig i, men jeg stiller meg også bak påstanden om at når man skal ha cab er ikke motor og ytelse det viktigste lengre og 328 går mer enn bra nok til å blåse vind i håret. En 328 med kompressor kan vel fort få en ytelse godt over M3 også om det blir gjort skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

328i med TS2 kit fra ESS drar fra en org 3.2L ja, men regner med mye av dette er pga vekt også, M3en er ganske mye tyngre enn f.eks min ombygde 328i. Sett en M3 på youtube som er kun lettet 150kg, og den gikk imponerende godt.

Men en slik sugemotor fra BMW M er jo helt værst uansett :D

Samt har du alt lovlig og vil ikke krangle med forsikrings saker om motorytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...