plumbo79 Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 Hei jeg er i ferd med å bygge turbo på 325`n min, det blir satt i en 2.7 liter eta motor med den orginale b25 toppen, blokka blir o-ringet. Jeg ble tipset av Wendel her på forumet om at kimmit selger et plug and play datasprut til m20: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ts_id=1089 Er det noen her som kan kommentere dette? Målet mitt er ca 350 hp, det jeg er usikker på er: hvordan kommer tomgang til å bli? dette er vanskelig med datasprut vel? Kommer jeg gjennom avgasskontroll? bilen er en 86 mod uten kat. Er det bedre å kjøpe adaptergrenerør fra ppf til den orginale manifolden i steden for kinarør som sprekker? kommer ikke til å bruke mer penger enn jeg må. Hva slags dyser bør jeg ha? Kommer jeg til å få problemer med gnist? i så fall kan jeg jukse ved å bruke disse superpluggene alle skriver om som øker spenningen? http://www.tennplugg.no/ Jeg skal prøve å bygge motoren til rundt 40 000kr. Vh Morten.
Kimmit Racing Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 heisann jeg ville gått for datasprutet(er samme somvi har påmtech2 bilen vår med ca 450+hk)..det kan du mappe helt som du vil når det gjelder avgass.og m20 kina grenrørene har ikkje eg kjennskap til at sprekker.men derimot m50 grenrør er dårlige, bare og kontakte meg på 90414171 om du har spm
plumbo79 Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 heisannjeg ville gått for datasprutet(er samme somvi har påmtech2 bilen vår med ca 450+hk)..det kan du mappe helt som du vil når det gjelder avgass.og m20 kina grenrørene har ikkje eg kjennskap til at sprekker.men derimot m50 grenrør er dårlige, bare og kontakte meg på 90414171 om du har spm Takk for respons, har du noen formening om dette med gnist? jeg har hørt det er et problem med svak gnist på turbomotorer.
Wendel Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 Standard Coil skal vist holde til målet ditt
plumbo79 Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Standard Coil skal vist holde til målet ditt Ja vel da slipper jeg å tenke på det, men for de som lader hardt så er det kanskje en ide?
Wendel Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 Fordi som lader hardt så må du nok bytte til kvassere coil ja
Kimmit Racing Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 originalt funker fint opp til 450hk+ har forresten en komplett motor til 40000med alt.ferdig mappet og bremsa til 540 og 730nm..men dem papira stemmer nok ikkje..så eg tror ca 450hk er mer realistisk..men går klokke rent..startklar
plumbo79 Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Ja jeg vet det men jeg har bestemt meg for å bygge en motor selv, da jeg tror prosessen kommer til å bli meget lærerik, litt for å ha noe å sette fingrene i og for å få den følelsen av at jeg har bygd det selv.
plumbo79 Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Noen som har noe å si før jeg kjøper dette sprutet? jeg må bygge om til facelift ledningsnett så hvis det finnes noe enklere så si i fra.
MrBroFlow Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 originalt funker fint opp til 450hk+har forresten en komplett motor til 40000med alt.ferdig mappet og bremsa til 540 og 730nm..men dem papira stemmer nok ikkje..så eg tror ca 450hk er mer realistisk..men går klokke rent..startklar Hvordan blir det å få denne inn i en e28?
ehrnst Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 sprutet er basert på ms så er praktisk talt det du kjøper de har bare laget sine egne printkort. har ikke prøvet kdfi selv, men har ms, og kan anbefalle det, vet ikke hva du har mulighet til å klare selv? så.... å bygge om til facelift nett er ikke akkurat noe stort. selvølgelig vil du slippe dette om du ikke kjører PnP. "Plug and pray" kan man lage til "alle" ecuer. til og med gamle le-jetronic
|Ole| Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Kina grenrør til M20 har funka fett hoss meg, til sammen over eit år uten sprekk, da hadde eg heller ikkje laga til støtte til grenrøret som mange andre gjer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå