bjarne320 Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Hei lurte på og bygge om fra m52 b20 til m52 b28,passer trip/aut mat kassen rett på? ka ant må eg evn skifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 tenkte på dette jeg å da jeg hadde e46, forsto det slik at du må ha motor, ews, eml, instrument og nøkler fra den bilen motoren kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Tror du bør bytte kassa. 328 kassa er visstnok lik m3 3l kassa, og tåler engoddel mer enn 320 kassa. Ang startsperre, så trenger du; ews(II) boks, hjerne og chip (i nøkkel) fra samme bil. Alternativt kan du bruke m50b25 motor-ledningsnett og følere, innsug og hjerne. Da får du også mer hk. (folk sier opptil 220hk.., men vet ikke om det stemmer helt), og du slipper startsperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne320 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Share Skrevet September 20, 2009 er en 520(e39) som evnt ska byttes ut med ein 528(e39) motor,veit ik om de er samme med 520/528 kasse,noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Blir det samme som over ang kassene vel.. 2,8l kassene er de samme som 3l visstnok. Er nok ZF og tåler endel mer enn en 2l kasse. Ang startsperre da, så tror jeg at du kan bruke 2l hjernen og ting som er i bilen fra før, men da vil nok ikke motoren yte full effekt, da 2l hjernen har litt andre verdier osv enn en 2,8 hjerne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Helt klart best å bruke 2,8 hjernen ja, men som AlXz sier så funker det fint med 2,0 hjerne også men mister litt effekt..Jeg bruker 2,0 hjerne nå. Angående det med at du må ha med ewsII boks og nøkkel, så er det bare tull og tøys!! BMW koder om ews sammen med ny hjerne.. Det gjør de på ca 15 minutter. 2,0 kassa kan du bruke med god samvittighet. Den tåler det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne320 Skrevet September 20, 2009 Forfatter Share Skrevet September 20, 2009 Helt klart best å bruke 2,8 hjernen ja, men som AlXz sier så funker det fint med 2,0 hjerne også men mister litt effekt..Jeg bruker 2,0 hjerne nå.Angående det med at du må ha med ewsII boks og nøkkel, så er det bare tull og tøys!! BMW koder om ews sammen med ny hjerne.. Det gjør de på ca 15 minutter. 2,0 kassa kan du bruke med god samvittighet. Den tåler det oki takk nok en gang for hjelp har du bytta noe driverk,bremmser?dempere? og ka koster omkodingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Jeg har 528 kasse, en custom laga 540i mellomaksel, m5 diff og 540 stikkaksler Delenummere er likt på understell og bremser fra 520i til 528i så er ikke noe poeng å gjøre noe med det med tanke på godkjenning ihvertfall Kodingen vet jeg ikke pris på... mener dem tar 1600 kr timen Edit: Makan å mye skriveleif det blei a hehe Og når jeg tenker meg om så har jeg vel strengt talt prata med deg om dette her tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne320 Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 Jeg har 528 kasse, en custom laga 540i mellomaksel, m5 diff og 540 stikkaksler Delenummere er likt på understell og bremser fra 520i til 528i så er ikke noe poeng å gjøre noe med det med tanke på godkjenning ihvertfall Kodingen vet jeg ikke pris på... mener dem tar 1600 kr timen Edit: Makan å mye skriveleif det blei a hehe Og når jeg tenker meg om så har jeg vel strengt talt prata med deg om dette her tidligere oki:) takker nok en gang for svar bedre og spøre en gang for mye en ein for lite hehe går d og bruke driverk fra 520 eller må eg bygge om d og,ser du bruker 540/m5,trodde du brukte kassen fra 520 eg,kjekt og vite så eg veit om eg må skaffe heil bil eller om d holder bare me motor,kosta vel såpass for motor her til lands at d svarer seg vel og hennta heil bil fra sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 Nei nei..du trenger så absolut ikke gjøre noe mer med drivverket Eneste grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg har planer om litt mer effekt etterhvert..hehe Jeg brukte 520 kassa frem til for 3 uker siden, byttet den og clutchen da=) Så å kunn bytte motor funker kjempeknall. Bra aks vil du få og siden du har høy utveksling på 520 diffen Motor får du for mellom 10-15 tusen i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne320 Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 Nei nei..du trenger så absolut ikke gjøre noe mer med drivverket Eneste grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg har planer om litt mer effekt etterhvert..hehe Jeg brukte 520 kassa frem til for 3 uker siden, byttet den og clutchen da=)Så å kunn bytte motor funker kjempeknall. Bra aks vil du få og siden du har høy utveksling på 520 diffen Motor får du for mellom 10-15 tusen i Norge oki goe ting og takker igjen :)da er d bare og få tak i penger og motor/bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå