Gå til innhold

Varmeapperat.


fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Har et lite problem der jeg sliter me å få varme inn i kupeen. Dette skjer når jeg har startet bilen en kald morgen(0-5grader). kan la bilen gå på tomgang i 20 min uten at det kommer varmluft inn! blåser bare lunken luft.

Oxo skjer det når jeg cruiser rolig. altså vanlig kjøring me lite belastning og holder meg stort sett under 2000rpm.

Men begynner jeg å belaste motoren litt som kommer varmen fort som faen...Hva feiler det bilen? De forrige bilene mine ble god og varm etter 15 min på tomgang.

Har noe aller samme på de andre bilen min oxo! 525i 91mod. M50b25

Merkelig......... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig sirkulasjons pump kan det jo være ,den sitter vel sammen med vannventil på venstre side motorrom . denne skal jo sirkulere vannet med en gang når tenning er på og varmeapperat er i gang mener jeg.

hmm, er det noen måte på å teste denne pumpen for å se om den fungerer eller ikke.?

Begynner å bli små kjølig ute, så jeg skulle gjerne ha hatt varmen til å funke sikkerlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Sliter med det samme.

Når driftsvarm bil får jeg kald luft blåsende i ansiktet, mens den etterhvert pumper ut varmluft så må skru den ned til 16 grader og åpne vinduet... Det er gjerne når jeg kjører opp bakker og motoren jobber på høyere turtall...

Sirkulasjonspumpe, vannventil, termostat???

Har iallfall ny ekspansjonstank og ikke luft i systemet...

Dritlei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en sammenheng nå, med en gang det blir kaldere enn minus tre slår AC seg av og varmen pumper på. Hvorfor? Må skru ned på 16' for at den skal gi seg. Tror den at det er bikkjekaldt i bilen kanskje?

Mulig, det er en liten vifte som sirkulerer luft til sensoren som kan ryke. Da vil ikke kupetemperaturen "oppdateres".

Kan være termostat som henger åpen:)
Oki...Flere forslag?

Hvordan er det å bytte termostat på 525tds og 525i m50motor?

Bør vannpumpen byttes i samme slengen?? mente jeg leste for en liten stund siden at pumpen burde taes samtidig!??! hvorfor husker jeg ikke.

M50 motoren ble originalt levert med dårlig vannpumpe av bakelitt og bør byttes ut. Nå er vel de fleste originale vannpumper på M50 motorer byttet ut etterhvert, men er du usikker på alder/opprinnelse ville jeg byttet denne uansett. Nye pumper er laget av plast i langt bedre kvalitet.

Ikke så mye mer jobb å bytte pumpe når du allikevel må bytte termostat, og pumpe får du for noen hundringser på koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Simpel.

Angående oppdatering av innetemperaturen. Ganske logisk det, for det er jo kaldt i bilen når jeg starter om morran, og når av kutter så har sensoren inne kun fått et signal, og det var fra oppstart, at det var fem grader i bilen, ikke rart den pumper ut varme da med vifta på fullt.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015520,10.626878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg bytte termostat og vannpumpe med mine symptomer?

Jeg byttet viskosekoblingen i forrige uke. Vifta har visstnok ikke fungert på en stund, rart, for motortemperaturen har vært "klokka tolv" hele tiden uten variasjoner.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015502,10.626846

Ikke helt godt å si. Men tror ikke det er vannpumpe, da heller termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...