Jump to content

Varmeapperat.


fast Dog
 Share

Recommended Posts

Har et lite problem der jeg sliter me å få varme inn i kupeen. Dette skjer når jeg har startet bilen en kald morgen(0-5grader). kan la bilen gå på tomgang i 20 min uten at det kommer varmluft inn! blåser bare lunken luft.

Oxo skjer det når jeg cruiser rolig. altså vanlig kjøring me lite belastning og holder meg stort sett under 2000rpm.

Men begynner jeg å belaste motoren litt som kommer varmen fort som faen...Hva feiler det bilen? De forrige bilene mine ble god og varm etter 15 min på tomgang.

Har noe aller samme på de andre bilen min oxo! 525i 91mod. M50b25

Merkelig......... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig sirkulasjons pump kan det jo være ,den sitter vel sammen med vannventil på venstre side motorrom . denne skal jo sirkulere vannet med en gang når tenning er på og varmeapperat er i gang mener jeg.

hmm, er det noen måte på å teste denne pumpen for å se om den fungerer eller ikke.?

Begynner å bli små kjølig ute, så jeg skulle gjerne ha hatt varmen til å funke sikkerlig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sliter med det samme.

Når driftsvarm bil får jeg kald luft blåsende i ansiktet, mens den etterhvert pumper ut varmluft så må skru den ned til 16 grader og åpne vinduet... Det er gjerne når jeg kjører opp bakker og motoren jobber på høyere turtall...

Sirkulasjonspumpe, vannventil, termostat???

Har iallfall ny ekspansjonstank og ikke luft i systemet...

Dritlei!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser en sammenheng nå, med en gang det blir kaldere enn minus tre slår AC seg av og varmen pumper på. Hvorfor? Må skru ned på 16' for at den skal gi seg. Tror den at det er bikkjekaldt i bilen kanskje?

Mulig, det er en liten vifte som sirkulerer luft til sensoren som kan ryke. Da vil ikke kupetemperaturen "oppdateres".

Kan være termostat som henger åpen:)
Oki...Flere forslag?

Hvordan er det å bytte termostat på 525tds og 525i m50motor?

Bør vannpumpen byttes i samme slengen?? mente jeg leste for en liten stund siden at pumpen burde taes samtidig!??! hvorfor husker jeg ikke.

M50 motoren ble originalt levert med dårlig vannpumpe av bakelitt og bør byttes ut. Nå er vel de fleste originale vannpumper på M50 motorer byttet ut etterhvert, men er du usikker på alder/opprinnelse ville jeg byttet denne uansett. Nye pumper er laget av plast i langt bedre kvalitet.

Ikke så mye mer jobb å bytte pumpe når du allikevel må bytte termostat, og pumpe får du for noen hundringser på koed.

Link to comment
Share on other sites

Til Simpel.

Angående oppdatering av innetemperaturen. Ganske logisk det, for det er jo kaldt i bilen når jeg starter om morran, og når av kutter så har sensoren inne kun fått et signal, og det var fra oppstart, at det var fem grader i bilen, ikke rart den pumper ut varme da med vifta på fullt.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015520,10.626878

Link to comment
Share on other sites

Må jeg bytte termostat og vannpumpe med mine symptomer?

Jeg byttet viskosekoblingen i forrige uke. Vifta har visstnok ikke fungert på en stund, rart, for motortemperaturen har vært "klokka tolv" hele tiden uten variasjoner.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015502,10.626846

Ikke helt godt å si. Men tror ikke det er vannpumpe, da heller termostat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...