Gå til innhold

Renner vann inn rundt lyset i taket forran. (BMW 318i E36)


^th0mas^
 Share

Anbefalte innlegg

Rundt lyset i taket over girspaken blir det vått når det regner. Det drypper ned og treffer girspaken. Noen som vet hva det kan være? Jeg tror det er enten taklukepakning eller vinduspakning. Vinduet ser fint ut, men er mer skeptisk til takluken, da denne ikke ser helt tett ut. Men er ikke så lett å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette her er slangene som skal sitte på "dreneringskassa" til soltaket i hvert hjørne som har falt av niplene. Disse slangene skal lede regnvannet ned lags A-stolpene og ut/ned på bakken i bakkant av framskjermen.

Hvis du tar av/løsner taktrekket oppover A-stolpen og bort til taklyset i midten så vil du se om det er dêt som er problemet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette her er slangene som skal sitte på "dreneringskassa" til soltaket i hvert hjørne som har falt av niplene. Disse slangene skal lede regnvannet ned lags A-stolpene og ut/ned på bakken i bakkant av framskjermen.

Hvis du tar av/løsner taktrekket oppover A-stolpen og bort til taklyset i midten så vil du se om det er dêt som er problemet hvertfall.

Det høres logisk ut. Jeg ser at problemet ikke bare er på ene siden, men stolpen til venstre for rattet sliter med det samme. Men jeg har som sagt teipet rundt takluka. Burde ikke dette utelukke den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontrutepakningen (den øverste) vil gi lekkasje der ved lyset. men det med dørstolpen er nok enten drenering som er hoppet av( ta ned taktrekket og sjekk) eller pakn på takluka. det gjør ikke noe at det renner vann ned mellom luka og pakningen, det vil det alltid gjøre. men det kan lekke mellom pakningen og karrosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontrutepakningen (den øverste) vil gi lekkasje der ved lyset. men det med dørstolpen er nok enten drenering som er hoppet av( ta ned taktrekket og sjekk) eller pakn på takluka. det gjør ikke noe at det renner vann ned mellom luka og pakningen, det vil det alltid gjøre. men det kan lekke mellom pakningen og karrosseriet.

Mener det skal være helt tett rundt takluka pga teipingen?? Får gjøre et nytt forsøk etter jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke mer enn at det kommer fra gjennom takluka. Men dette holder midlertidig, da denne nå er forseglet. Vannet forsvant i det jeg byttet ut gaffateipen med skikkelig byggningsteip. Ser ut som pakketeip, så konklusjonen er at gaffateip over takluka IKKE er tett, som om man gjerne vil tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...