eXclusive Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Har hørt at luftmassemåler ikke liker power filter, som jeg har tenkt å anskaffe, er dette bull eller er det fakta? Hva er så problemet med kombinasjonen? EDIT: ser att GS bildeler selger konfilter "hull til luftmengde måler/adapter" Er dette brukbart? http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=662908&type=new Takk for svar..
Glennski Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Selve filteret er ikke problemet, det er oljen det er satt inn med. Med tiden vil LMM "tette" seg og ikke fungere som den skal. Sies det hvertfall, om det er sant vet jeg ikke da jeg aldri har montert såkalt innsats powerfilter på noen av mine biler. Gå for et konfilter og bygg heller opp et varmeskjold rundt det
eXclusive Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 den jeg linker til, er et konfilter, med "hull til luftmengdemåler".. passer det rett in på bilen min? problemer? Så hadde jeg tenkt å kjøpe en CRC Air sensor clean, til rensing av LMM, så får se hvordan det blir. Bare å prøve si? ^^
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 var på thorshow å så på konfiltere, og dem sa det samme som folk her, at oljen kan skade luftmassemåleren, men dem hadde også slik rense greie, som fjørnet oljen elns, ?? har noen hørt om det?
Superbeetle Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Jeg hadde ikke brydd meg om det... Det gjelder bare å rense og olje filteret riktig, så er det ikke oljen noe problem. Har ikke prøvd en slik rens, men har forstått at det bare er noe liknende startgass(lett fordampende løsemiddel) som du sprayer inn i lmm for å fjerne evt oljebelegg.. Fungerer sikkert!
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 var mere til å fjærne oljen i luftfilteret tror jeg. Skjønner ikke, er det liksom en anna olje i orinale luftfiltere, som lmm tåler ell no? og i konfilter, er det en anna olje som kan skae lmm etter hvert?
Glennski Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 var mere til å fjærne oljen i luftfilteret tror jeg. Skjønner ikke, er det liksom en anna olje i orinale luftfiltere, som lmm tåler ell no? og i konfilter, er det en anna olje som kan skae lmm etter hvert? Originale filter er vel ikke satt inn med olje såvidt jeg vet?
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 okok. Men konfilteret vil sikkert ikke fungere bra hvis man fjærner oljen i luftfilteret? det er jo oljen som tar opp støvet...
Glennski Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 okok. Men konfilteret vil sikkert ikke fungere bra hvis man fjærner oljen i luftfilteret? det er jo oljen som tar opp støvet... Nemlig
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 takk for utrolig raske svar (nermere 10 sekunder).. men er det mulig å fjærne oljen i filteret, for så å ha ny olje i filteret? eller er det olje generelt lmm ikke tåler, ?
Superbeetle Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 LMM kan ta skade av oljefilm fra f.eks et konfilter. Tror dette er mest aktuelt på biler med luftmasse og ikke mengdemåler(M50 har luftmassemåler) Når du kjøper et filter trenger du ikke å gjøre noe med dette, men etterhvert som det blir skittent så bør du rense og olje det på nytt. Det finnes en egen rens(en slags såpe og vann) og egen olje til dette. På esken så står det også beskrevet hvordan du skal gjøre dette. Faren tror jeg ligger i om du bruker for mye olje og eller ikke lar filteret tørke skikkelig. Det finnes også en egen rens til lmm, en sprayboks som du sprayer inn i lmm. (F.eks CRC lager en slik) Denne skal ta fjerne evt oljefilm på kullfibertråden inne i luftmassemåleren.
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 jeg har sett etter CRC sprayen på mekonomen, men dem hadde det ikke, og ville ikke anbefale det heller, men hva kan vell demm^^ Jeg skal prøve den sprayen før jeg går for ny. CRC Air sensor clean den heter ikke sant? Men da går jeg for konfilter, og en CRC spay^^ kansje også rensemiddelet dem hadde på torshow også^^
Superbeetle Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 jeg har sett etter CRC sprayen på mekonomen, men dem hadde det ikke, og ville ikke anbefale det heller, men hva kan vell demm^^ Jeg skal prøve den sprayen før jeg går for ny. CRC Air sensor clean den heter ikke sant? Men da går jeg for konfilter, og en CRC spay^^ kansje også rensemiddelet dem hadde på torshow også^^ Stemmer sikkert det! Men du trenger ikke å kjøpe den med det første! Jeg kjørte ca 70000km med slikt filter uten noe problemer med lmm.. Jeg ville heller brukt litt mer penger på filteret, og ikke kjøpe noe ukjent merke. Jeg har iallefall best erfaring med K&N filtre, har prøvd noen andre merker også, men syntes kvaliteten virker best på disse. Dette filteret er ferdig oljet når du kjøper det, så du trenger ikke å rense det før om 10-15000km
eXclusive Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 ok. men hvem har K & N filtere?
Glennski Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 ok. men hvem har K & N filtere? BSbildeler.no Koed.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå