Gå til innhold

E34 520 sports filter og LMM


Anbefalte innlegg

Skrevet

Selve filteret er ikke problemet, det er oljen det er satt inn med.

Med tiden vil LMM "tette" seg og ikke fungere som den skal.

Sies det hvertfall, om det er sant vet jeg ikke da jeg aldri har montert såkalt innsats powerfilter på noen av mine biler.

Gå for et konfilter og bygg heller opp et varmeskjold rundt det :)

Skrevet

den jeg linker til, er et konfilter, med "hull til luftmengdemåler".. passer det rett in på bilen min? problemer?

Så hadde jeg tenkt å kjøpe en CRC Air sensor clean, til rensing av LMM, så får se hvordan det blir. Bare å prøve si? ^^

Skrevet

var på thorshow å så på konfiltere, og dem sa det samme som folk her, at oljen kan skade luftmassemåleren, men dem hadde også slik rense greie, som fjørnet oljen elns, ?? har noen hørt om det?

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om det... Det gjelder bare å rense og olje filteret riktig, så er det ikke oljen noe problem.

Har ikke prøvd en slik rens, men har forstått at det bare er noe liknende startgass(lett fordampende løsemiddel) som du sprayer inn i lmm for å fjerne evt oljebelegg.. Fungerer sikkert!

Skrevet

var mere til å fjærne oljen i luftfilteret tror jeg. Skjønner ikke, er det liksom en anna olje i orinale luftfiltere, som lmm tåler ell no? og i konfilter, er det en anna olje som kan skae lmm etter hvert?

Skrevet
var mere til å fjærne oljen i luftfilteret tror jeg. Skjønner ikke, er det liksom en anna olje i orinale luftfiltere, som lmm tåler ell no? og i konfilter, er det en anna olje som kan skae lmm etter hvert?

Originale filter er vel ikke satt inn med olje såvidt jeg vet?

Skrevet

takk for utrolig raske svar (nermere 10 sekunder)..

men er det mulig å fjærne oljen i filteret, for så å ha ny olje i filteret? eller er det olje generelt lmm ikke tåler, ?

Skrevet

LMM kan ta skade av oljefilm fra f.eks et konfilter. Tror dette er mest aktuelt på biler med luftmasse og ikke mengdemåler(M50 har luftmassemåler)

Når du kjøper et filter trenger du ikke å gjøre noe med dette, men etterhvert som det blir skittent så bør du rense og olje det på nytt. Det finnes en egen rens(en slags såpe og vann) og egen olje til dette. På esken så står det også beskrevet hvordan du skal gjøre dette. Faren tror jeg ligger i om du bruker for mye olje og eller ikke lar filteret tørke skikkelig.

Det finnes også en egen rens til lmm, en sprayboks som du sprayer inn i lmm. (F.eks CRC lager en slik) Denne skal ta fjerne evt oljefilm på kullfibertråden inne i luftmassemåleren.

Skrevet

jeg har sett etter CRC sprayen på mekonomen, men dem hadde det ikke, og ville ikke anbefale det heller, men hva kan vell demm^^

Jeg skal prøve den sprayen før jeg går for ny. CRC Air sensor clean den heter ikke sant?

Men da går jeg for konfilter, og en CRC spay^^ kansje også rensemiddelet dem hadde på torshow også^^

Skrevet
jeg har sett etter CRC sprayen på mekonomen, men dem hadde det ikke, og ville ikke anbefale det heller, men hva kan vell demm^^

Jeg skal prøve den sprayen før jeg går for ny. CRC Air sensor clean den heter ikke sant?

Men da går jeg for konfilter, og en CRC spay^^ kansje også rensemiddelet dem hadde på torshow også^^

Stemmer sikkert det!

Men du trenger ikke å kjøpe den med det første! Jeg kjørte ca 70000km med slikt filter uten noe problemer med lmm..

Jeg ville heller brukt litt mer penger på filteret, og ikke kjøpe noe ukjent merke. Jeg har iallefall best erfaring med K&N filtre, har prøvd noen andre merker også, men syntes kvaliteten virker best på disse.

Dette filteret er ferdig oljet når du kjøper det, så du trenger ikke å rense det før om 10-15000km

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...