Hauso Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Hei hå! Har siden September vært eier av en 73 mod 02 Touring. Bilen var ganske hel og pen inni, motoren, drivverk osv er bra, og den virket ved første øyekast ganske "rustfri" Dette viste seg kjapt å være langt i fra sannheten, da jeg kjørte den fra Sandefjord og ned til Birkeland, der jeg går på folkehøyskole. Linje - Bil og Mekk. Det skal sant sies at jeg verken har peil på gamle biler, eller så mye om denne typen bil. Etter en del timer med lesing her inne, og til nå 1000 timer i verkstedet (siden september, fakta), så begynner det ene og det andre å komme seg. Man kommer lagt med interesse, lærevillighet, og gode kontakter her og der! Bilen ble raskt ribbet, og rusta tok overtaket. Det var ikke håp for den, så den blei totalribba og satt utenfor verkstedet i stad. I oktober kjøpte jeg en "rustfri" bil av Kaspersen. Denne bilen skulle bare ha litt overflaterust, og ellers være god som gull.. Naiv og dum som jeg var/er, så gav jeg 2500 kr for et karosseri som var nesten like ille som den jeg hadde. Takk til deg Kai . Uansett, det er jo i og for seg greit nok det, men synes det var råttent av han å påstå at bilen var så forbanna mye bedre enn det den var. Har til nå sveisa inn 2 kvadratmeter med stål, og nærmer meg slutten på dette. Fikk ikke med papirer på denne kjerra, så etter en telefon til vegvesenet, fikk jeg tak i forrigje, forrige, forrige eier på bilen. Han var utrolig samarbeidsvillig, da jeg forklarte situasjonen min til han, og lurte på om han kunne sende en salgsmld utfylt fra hans sin side. Dette var null problem, alt han ville ha var en CD med bilder av gamlebilen hans. Den sendes i morra Btw (blei sendt i dag, 4 februar..) Det skal nevnes at denne bilen var dønn strøken og nylakkert da han solgte den i 1988. Jeg sa til han at det ikke var tilfellet nå, men at det begynte å hjelpe seg. Dette prosjektet har nå blitt livet mitt, og jeg tilbringer mellom 8 og 16 timer i verkstedet på skolen hver dag. Har ikke sett så mye til det sosiale livet på en folkehøyskole enda;) Heldigvis er vi en liten gjeng på verkstedet, og det er faen så koselig! (og sosialt!!) Men nå er det vel på tide å legge ut noen bilder, ikke alle som kommer i dag, men skal legge ut noen i mens. Dette er en prosjekttråd på etterskudd! Planer jeg har for bilen: - Total oppussing! Dette er dog et lavbudsjettsprosjekt, iom jeg går på skole, og ikke har noe inntekt. Men alt jeg har går til bilen, så det skal nok ordne seg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Haha, Tøfft. Jeg hadde også en slik veteran der ifjor,. Hils Arne fra meg ! Får se litt på bilen på elevtreffet neste måned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Jo takk, liker den selv:) Arne? oO Bilen kommer nok ikke på noe elvtreff gitt, da den skal jobbes iherdig med i vinter:) er det en Arne som har eid den før? Og hvor og hva er elvtreffet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Læreren din? Heter ikke han Arne? Det er treff for tidligere elever der i oktober, og jeg gikk der du går nå ifjor.. så da kan jeg se på prosjektet ditt.. hehe;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Åja:p haha, han Arne ja:D han er en koselig kar! hva heter du? Jess, du får komme ned å se da vettu! bare koselig det! flere som har gått på Birkeland her btw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 Hei Tøff 02 Gikk på Birkeland i ca 2 måneder, før jeg ble for pengegrisk å begynte å jobbe isteden. Hadde Arne som lærer jeg også, trivelig kar det. Et lite tips er å la være å sladde eller burne inne på skoleplassen, de har ikke noe særlig sansen for det oppe på kontoret der Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 22, 2009 Forfatter Share Skrevet September 22, 2009 Hehe:p Kanskje ikke så dumt å la vær det nei.! Men jeg vil gjerne ha noen photoshop forslag på farger!!? Vet jeg kanskje ber om mye, men jeg hakke ps sjøl:P Ikke hadde jeg klart det heller så! Takker^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 Haha.. Bare å sladde sålenge det ikke er andre lærere enn arne der.. Jævlig gøy nede på birkeland om vinteren iallefall!! når snøen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet September 22, 2009 Share Skrevet September 22, 2009 Hehe, fin 02 touring, dette er biler som fotjener kos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 22, 2009 Forfatter Share Skrevet September 22, 2009 jaja, Arne er jo faen meg rå! Men hylle, hva heter du? sånn at jeg kan hilse fra deg;) Gleder meg til vinteren her nede ja, blitt kamerat med polisen her også Har forresten ribba bilen i dag, og er snart ferdig med å banke asfaltmatter. Fy faen for en drittjobb! overraskende lite rust, kun litt oppe ved høyreforskjerm, innvendig. og litt i bagasjen, som jeg har sett so far! I morra blir det av med dører, bagasjelokk, og panser og grill. Bilder skal jeg få tatt, og lagt ut! Tror dette kan bli et fint prosjekt, selv om jeg har veldig lite å rutte med for tiden:) God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 Trond Hylle heter jeg.., Hils til Arne og vaktmesterene fra meg! Lykke til på prosjektet, blir gøy å se 25oktober! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 Aha, ja det blir bra! Skal hilse til de fra deg jeg;) Skal opp på prix å kjøpe røyk, så skal jeg såvidt begynne litt før middag igjen:) skal ta noen bilder jeg:) Snakkas:D Btw? tror noen at le mans blå kunne vært fint på 02'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Hei igjen! Har ikke fått gjort stort mere i dag. Begynte å slipe vekk asfaltmatte-rester fra gulvet, men så streika begge vinkelsliperne..... Så skal ta med min egen hjemmefra, når ferien er slutt! Men har noen forresten forslag til farge på bilen? Hadde vært konge, selv om det er en stund til det blir noe av:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Colorado-gelb er helt råå på disse touringene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 på tide med en update! Har fått slipa ferdig gulvet, og funnet rust på begge sider foran, samt en del baki. Ellers er det "strøkent" Tydeligvis en Petter Smart som har hatt denne bilen før meg, da all rusta ikke er sveisa, men tetta med tec 7 eller noe annet klin, samt at Byggskum er blitt en ny hovedingrediens i bagasjerommet.. Jeg dæver! Byggskum, det er det du har i HUSET ditt, ikke bilen.. Men men:) Skal bare få Photobucketa bildene inn der, så kommer de:) Er trøtt, så gidder ikke skrive for hvert bilde. Dere ser litt sånn step by step, av det jeg har gjort so far:) God natt <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå