rakett Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Jeg har et helt merkelig og veldig irriterende problem med bruksbilen min (325 e30 m20b25): Den har en lei tendens til å fuske, som regel etter at jeg har kjørt 15-20 minutter. Da dør ALLE sylinderene, akkurat som noe kutter tenningen eller bensinen, eller strømtilførsel, problemet er at jeg vet ikke hva. Også begynner den å gå igjen, noen ganger etter 1 sekund, noen ganger etter 5 sekunder, og dette kommer og går, helt sporadisk. Når dette skjer, har den en tendens til å fuske på høye turtall også, men da føles det som om den "magrer ut" bare, dvs drar dårlig bare. Jeg har prøvd å bytte batteri, tenkte kanskje en celle der var gåen. Hjalp ingenting. Så nå håper jeg noen her har noe på lager.
|Ole| Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Kutter den på alle cylinderene på eingang?
rakett Skrevet September 23, 2009 Forfatter Skrevet September 23, 2009 ja. Og pga bilen er i fart og motoren er i gir, blir den dratt rundt en stund mens den er stein dau. Så plutselig fyrer den igjen.
JIMVP Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 kan høres litt ut som bensinpumpe også. +1
Bonden Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Bensinpumpe rele muligens ? billigere og lettere en å bytte pumpe.
rakett Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 ja jeg har vært inne på tanken. Får sjekke det nærmere ut. Skal prøve å bytte coilen som det første. Kan jo være den også som begynner å bli sliten. Må ha noe med enten bensin eller tenning å gjøre. Bare så rart at det kommer å går på den måten. Har vært sånn i 2 måneder og bruker bilen hver dag. Har kjørt 5000 km med denne fuskinga nå
|Ole| Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Når det blir bensin pumpe rele så veit eg att JørgenFastBmw her på forumet har hatt samme problemet og da var det det som var feilen...
Dagga9 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Hvis det er relèt til bensinpunpa som er problemet, så kan du fjerne dette også strapper du dette relèt. ( Tjukobler der hvor relèt skal sitte) Så kan du kjøre med denne strappen også se om problemet kommer da, gjør det ikke det så er det nok relèt som er gåent. Det kan også være relèet til Innsprøytninga. Jeg fikk også problemer på min E30 med at bilen bare døde ut, trodde det var relèet til pumpa, men dette var ok. Byttet relèet som styrer innsprøytninga. Dette løste problemet mitt. Disse 2 relène er koblet sammen, så hvis det ene er gåent så, vil en av delene ikke fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå