Gå til innhold

bilen fusker og bruker kjølevæske


BMW ///BJ
 Share

Anbefalte innlegg

har en kompis som har en 316 e46 99 mod, bilen fusker, bruker kjølevæske og går varm! prøvde å dra ut kontakten til lmm og da gikk den som den skulle, prøvde det samme med tps sensoren og noe jeg tror var kam sensoren. når jeg dro ut stikka til tps så gikk den litt dårligere men ingen forandring når jeg dro ut den andre...

vil det da si at jeg trenger en ny lmm? eller kan det være noe annet? noen som har vært borti noe lignende?

også bruker den mye kjølevæske og går varm, virket som om termostatet åpnet hvertfall og kontrollerte tennpluggene for å utelukke toppakning (pluggene var veldig sota ned) , men så ut som om det har lekket fra termostat huset ved sensoren som sitter der eller kan det være noe helt annet?? blir takknemlig for all hjelp og tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti noe av de samme symptomene for en tid tilbake på bilen til ei venninne, trodde oxo det var LMM da, men vi ble ikke noe klokere, så endte opp med diagnose hos verksted. De konstaterte defekt coil.

Ta bilen med inn til en diagnosetest så finner dere ut av det. Det enkle er oftest det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. for syns det var så rart at den gikk som den skulle når jeg dro ut kontakta til lmm, motor lampa lyser også men den hadde lyst helt siden han fikk bilen for 3 år siden ca.. og problemet kom nå for 1 mnd siden, men kan jo ta den med inn en gang til å lese av feilkoder :) noen tips til hvor kjølevæsken blir av? er ikke gåen toppakning, noen typiske steder det kan lekke fra disse motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...