Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

legger inn ting her for å kanskje få noen råd og tips rett og slett :cry:

etter 1 år med fiksing,slit,tårer,timer og 100 000kr fattigere var bilen min sånn nesten nogenlunde ferdig. stressa og masa hele sommer for å få den godkjent med senkesett hos satans vrangvesen og da jeg endelig fikk den godkjent så gikk det 2 dager føre jeg var så heldig å få slippe det noe mer.

på vei til ei venninde kommer jeg rundt en sving som heller nedover og bremser godt ned da jeg er en smule redd for bilen(møkkavei) neddi dumpa der sto det en herremann på 79 år som syntes det var et lurt trekk å sette bilen i fart da jeg kom og selv med full brems og unnasvinging så klarte jeg ikke å ungå den stygge volvoen :evil:

gammel`n brøt vikeplikten sin å kjørte ut fra gårdsplass på en forkjørsvei derdet er 80..så en smell på ca 70 gjorde nok sitt hos både han og meg...jeg stoppet jo med en gang og føk ut for å se på skadene på lille elsklingen min,og fant til min store overaskelse ut at mannen var borte!!!

etter ca 3 sek så jeg han på plenen på gårdsplassen han nettop hadde kjørt ut ifra: :? det viser seg da at herremannen har gitt gass istede for å bremse og dratt inn i autovernet på sin side for så å svinge maks venstre,kjøre tilbake over veien,over en grøft,gjennom en 1m tykk hekk..inn i et hus! og så parkert på plenen :shock: så etter masse styr og ordning og snut og alt så har det nå da gått 7 uker føre jeg endelig har fått leiebil og fått noen til å utføre takst på bilen.masse styr da jeg bare har hatt delkasko og denna gamle suggen skyldte på meg!!! ungdom i bmw vettu...*oppgitt* meeen..nå tok de da til slutt vett og tok på seg skylden og nå er rett og slett spørsmålet mitt:

hva er sjansen for å få fikset opp igjen dette? har fått lov til å kjøpe igjen bilen viss den blir kondemnert..noe den ant blir da takstmann tittet idag og sa det var skader for over 40 000 bare utvendig :shock: men har ikke lyst til å kvitte meg med bilen sånn egentli med tanke på alt jeg har gjort med den osv...har fått bud allerede på vraket sånn den står nå,men har også vurdert å selge den i deler da 80% av alt som står på den er kless nytt og alt er orginal deler. hvor mye kan man få for et sånt vrak ? og hvor mye koster det å rette opp igjen viss man ikke trenger å ha den det første året? :wink: eller hva kan man sånn kanskje forvente at de byr deg som "listepris"? duden virka som en aøright mann og sa at han så bilen var et av de få gode eksemplarene som han hadde sett og at den kom til å få pluss for det og at resten av den var "strøken".men så jatta han også om ungdom og e30 og ulykker osv ,noe jeg egentli fortrengte..så hva kan man egentli få igjen for en sånn søt liten tass som denna ved kondemnering? :cry:

redda gudselov felga mine da..da den blei kjørt inn på vinterfelg for å få den godkjent:P eneste positive i den saken her :wink:

poo3to3rbpv3gi317xga.jpg

d3br3hoch3t533igakyg.jpg

muriykiahk9gtqbdrp6g.jpg

pzorz51fhb1ifbzedb6l.jpg

zmjc6vuips7se3f4pb4n.jpg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Såg da ikke så voldsomt ut? men kan være mer enn de som viser på bildene,har den kostet deg 100t?Er de betydelige oppgraderinger på motor?

Skrevet

motor ikke rørt utenom vanlige slitedeler og div..grunnen er meget enkel..den var en haug da jeg kjøpte den,og listen er laaaang over alt som er gjort utvendig... sist gang jeg så over kvitteringene var det vell 97 t:) alt mulig av ting som er byttet er orgianl deler og de gangene den har vært på verksted har det vært på bavaria autozentrum:) så den er i godt hold for å si det sånn:) men jojo..smak og behag;) og vet jeg aldri kunne fått igjen penga jeg har lagt ut..men noooe må jeg jo få igjen vell?

Skrevet
legger inn ting her for å kanskje få noen råd og tips rett og slett :cry:

redda gudselov felga mine da..da den blei kjørt inn på vinterfelg for å få den godkjent:P eneste positive i den saken her :wink:

Mine tips;

1; La dem ta den med mindre du har noen helt usedvanlige erotiske fantasier om akkurat denne bilen. Sjansen for at du hele tiden vil være litt misfornøyd med resultatet etter oppretting er stor siden du var så ekstremt fornøyd med den nå.

2; Hvis du skulle få kjøpe vraket så selg den i deler

3; Hvis de skal ha den så send IKKE med felgsettet du liker så godt. Det er ikke et krav at bilen skal leveres med 8 hjul selv om det er vanlig.

4; Krangle om / diskuter erstatningsbeløpet et par ganger (du vil uansett ikke få igjen det du har lagt inn, men prøv å diskuter erstatningen et par ganger siden det første tilbudet sannsynligvis er lavt.

5; Godta erstatningsbeløpet mot at du får pelle av noen deler. Hvis det stemmer at du har brukt 100.000,- på en gammel E30 må det være noe gull et eller annet sted det kan være lurt å ta vare på :wink:

(Du må ha verksted for å få kjøpe kondemnert bil dessverre...)

Skrevet
Har du kvitteringer for 97k på bilen, så bør du vel vise de til forsikringsselskapet :)

det har jeg og fikk da beskjed om å vise de til takstmannen..men han ville ikke se de han..så da vet ikke jeg hva man skal gjøre??

Skrevet

Utrolig synd med bilen din, aldri no gøy å høre om andre E30`er som blir kræsjet, spesielt ikke når bilen er identisk min :( (motor, cab etc)

Tror faktisk jeg så bilen din på et biltreff i fjor på Jessheim!

Si fra om du er interessert i å selge deler av den :)

Skrevet
Har du kvitteringer for 97k på bilen, så bør du vel vise de til forsikringsselskapet :)

det har jeg og fikk da beskjed om å vise de til takstmannen..men han ville ikke se de han..så da vet ikke jeg hva man skal gjøre??

Nok en grunn til ikke å pøse på med penger på en gammel bil med mindre den særforsikres. Takstmann og selskap bruker primært listepris + bittebittebittebittelittegrann skjønn når de skal sette en verdi på vraket, akkurat som når du forsikret den. Du må huske at selv om takstmannen er aldri så hyggelig så jobber han for forsikringsselskapet og ikke for deg...

Skrevet
Utrolig synd med bilen din, aldri no gøy å høre om andre E30`er som blir kræsjet, spesielt ikke når bilen er identisk min :( (motor, cab etc)

Tror faktisk jeg så bilen din på et biltreff i fjor på Jessheim!

Si fra om du er interessert i å selge deler av den :)

mulig mulig:)

det skal jeg gjøre vettu:) får jeg kjøpt den igjen så blir det enten å selge vrak eller deler,og da blir det nok deler op deg:) de som allerede ikke er "solgt" :wink:

Skrevet
trist me bilen:S ser d er girls go fast på den:S regner medu er jente da? ikke gi opp:)

takk:( er det gitt...endelig fått kjørt den sammen med de andre jentene i sommer og så blei det slutt...men blir nok ny bil og nye treff neste sommer kanskje;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...