Gå til innhold

HJELP stort effekttap på 2.0d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på jobben med en kjenning som har fått problemer med en 2.0td X3 2006 mod.

Etter tuning (software) så gikk motoren som ei kule ei liten stund, før den mistet mesteparten av effekten (den går mye dårligere nå enn originalt). Det er ikke svart eller blå røyk fra eksos, men eksosen er ekstrem varm. Motoren ble satt tilbake til originalt. Men hadde fortsatt det samme problemet. Ingen ulyder fra motor.

Han som har gjort jobben tror at det kan være partikkelfilteret.

Noen med erfaringer rundt dette som kan ha noen gode tips eller løsninger?

Karl Magnus

Skrevet

ingen feilkoder på motor? kan være gåen turbo, luftamssemåler, det skal gå an å regenerere partikkelfilteret. og med diagnose utstyr skal det gå an å kotrolerere gjennomstrømning fyllingsgrad og trykk i partikelfilteret. mitt råd er å få en kontroll hos merke verksted.

Skrevet

Det er ikke privat import. Bilen er solgt ny i norge. Problemet hans er vel om forsikringsselskapet og/eller merkeverkstedet vil lage problemer for han ettersom bilen har hatt/fått ny software. Jeg personlig har ingen formening om hvordan verkstedet eller if stiller seg til dette.

Glemte å nevne at det tok noen få minutter fra bilen hadde godt fullt pådrag til den ble merkbart mye dårligere.

Skrevet

Hjelper lite med diagnose hvis hverken forsikringsselskapet eller verkstedet vil skru på denne bilen.

Jeg har selv diagnoseutstyr upnrunning i bergen. Men bilen står på en annen plass i landet.

Skrevet
Hjelper lite med diagnose hvis hverken forsikringsselskapet eller verkstedet vil skru på denne bilen.

Ehmmm, nei? En diagnose hjelper uansett hvem som vil eller ikke vil skru på bilen. En diagnose har jo ikke noe med oppgjøret å gjøre, en diagnose har med det å finne feilen...

At verken forikringselskapet eller forhandleren vil skru på bilen er jo eieren sin feil, han sa jo ifra seg all garanti når han leverte bilen til chiptrimming...

Skrevet

Ehmmm, nei? En diagnose hjelper uansett hvem som vil eller ikke vil skru på bilen. En diagnose har jo ikke noe med oppgjøret å gjøre, en diagnose har med det å finne feilen...

At verken forikringselskapet eller forhandleren vil skru på bilen er jo eieren sin feil, han sa jo ifra seg all garanti når han leverte bilen til chiptrimming...

Skjønner det. Skal se om jeg får noen til å ta diagnose på bilen der han bor. Faller ALL garanti vekk hvis man chiptrimmer eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...