Gå til innhold

SLETT


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Endra første side av tråden så folk sleppe å bla så langt for å finne ut att eg faktisk har skifta prosjektbil for lenge siden :P

Denne bilen henta eg i Aurskog hoss KSR i sommer:

2fuddnrqlu637av8ctka.jpg

Dette var ein 2.5 liters med turbo, her var det gjort veeeldig hurtig og enkelt.

Var verken oljekjøler eller intercooler på, oppsettet var rett og slett ein liten volvo turbo med M3 dyser og chip. På samme turen som eg henta denne henta eg gamle motorn til Kim Thomas i KSR.

Denne har følgende specs:

2.7 liter

Blokk:

Heil smidd innmat

( JE stempel, eagle råder og diesel veiv )

Stødgjørdel med ARP

E21 oljepumpe

Pyramideringer

Topp:

Z45 cam

Sveisa

Porta max

Race ventiler

Race fjører

Bilett vippe armer

872cc dyser

Drivverk:

E36 M3 ZF kasse

Forlenga fremre del av M3 mellomaksling

E36 325 bakdel

Original 325 bakstilling.

Utenom:

Grenrør i svartstål.

Precision sc6265 med 81 hus :)

Intercooler 450x300x76 / 3" (KSR)

Oljekjøler 30 raders (KSR)

E36 M3 replica radiator (KSR)

KSR catchtank som får bensin fra original pumpe som videre går ut i 2 k044 pumper fra KSR :)

Megasquirt datasprut

Innovative Brebands lambda

Bremser blir handla etterkvart

Samme med coilovers

( Er sikkert meir som eg ikkje kjem på no :)

Hurtig link til side 19 der prosjektet på denne bilen begynner: viewtopic.php?f=11&t=130002&start=270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for det ;)

Veit ikkje om eg skal skrive så mykje om planer, veit aldri kva eg havner ut med uansett. Eg er ei utolmodig sjel men denne gangen har eg plass å ha bilen stående så blir nokk jobba med i heile vinter.

Ettersom eg har forstått har gutta planer om å flytte bilen inn imorra, dei skal da demontere interiør i løpet av helga.

Så får vi sjå kor mykje eg får vert med sjølv siden eg har jobbe helg :)

Sånn såg den ut engang:)

vppoctrwp5m7a8bvi13p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, okei, hehe. Da er vi to! Vurderer å bytte motor til M20B25 eller M50B25 senere, blir litt for tamt med B20, heh. Skal ikke bli noe problem, da jeg satser på at mesteparten av understellet er av høyere kvalitet enn det kreves uansett. Hvilken motor står i bilen per dags dato? B25?

Skulle forresten hatt arbeidsgutter i garasjen jeg og, haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har fått tilbake motivasjonen! Det skal litt til etter en brann. Bare vær nøye og gjør ting slik at du vet du blir fornøyd, det er det viktigste, å trives med hva man har lagd.

Og et 6 kg's apparat i bagasjerommet er en billig investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra.. Fikk høre om brannen med en kompis av deg som kjører budbil og borte på bring med noe mat som videresendes.. Så lenge alt mot ikke døde med brannen er det jo håp for alt..

Mykland bygget jo opp den sinte granadaen sin av et utbrent kaross..

Ser forresten at det ligger et e30 kaross med m3 breding for salg på autodb.. 15 lapper.. En raymond som skal selge i hordaland.. ;) bare et tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr dags dato står den en m20 b25 motor med rådebank iallefall på 1 cylinder :)

Skum apparat blir kjøpt inn lenge før oppstart på denne bilen ;) Tar ikkje fleire sånne sjanser nå nei :)

Kentan: Jah rekner med ryktet gjekk kjapt men ikkje heilt til Ålesund? ;)

Knut: Sjå bildene litt nedpå denne sida her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på litt oppgraderinger, eg har no iallefall deler til det liggende.

Har facelift ledningsnett liggende, så der er det muligheter for turbo chip sjølv om eg satser mest KDFI sprut fra Kimmit.

Har også ny turbo med 68/AR eksos og 82 turbin, grenrør i svart stål med s2 ekstern WG, mf2 sprut med 2 650cc dyser...

Pluss litt anna plukk så er muligheter for att dette kan bli kjekt :)

Har forhåpentleg god tid til å få denne klar til neste års første gatebil treff...

Karosseri messig blir det fjerning av benga lakk som kjem til å ta tid, har ikkje funne så mykje rust men det ligger altid litt skjult :)

Farge blir vel samme som den blå/lilla eg har siden eg får den lakken for 500kr litern :)

Men får sjå kva eg ender opp med...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...