|Ole| Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Endra første side av tråden så folk sleppe å bla så langt for å finne ut att eg faktisk har skifta prosjektbil for lenge siden Denne bilen henta eg i Aurskog hoss KSR i sommer: Dette var ein 2.5 liters med turbo, her var det gjort veeeldig hurtig og enkelt. Var verken oljekjøler eller intercooler på, oppsettet var rett og slett ein liten volvo turbo med M3 dyser og chip. På samme turen som eg henta denne henta eg gamle motorn til Kim Thomas i KSR. Denne har følgende specs: 2.7 liter Blokk: Heil smidd innmat ( JE stempel, eagle råder og diesel veiv ) Stødgjørdel med ARP E21 oljepumpe Pyramideringer Topp: Z45 cam Sveisa Porta max Race ventiler Race fjører Bilett vippe armer 872cc dyser Drivverk: E36 M3 ZF kasse Forlenga fremre del av M3 mellomaksling E36 325 bakdel Original 325 bakstilling. Utenom: Grenrør i svartstål. Precision sc6265 med 81 hus Intercooler 450x300x76 / 3" (KSR) Oljekjøler 30 raders (KSR) E36 M3 replica radiator (KSR) KSR catchtank som får bensin fra original pumpe som videre går ut i 2 k044 pumper fra KSR Megasquirt datasprut Innovative Brebands lambda Bremser blir handla etterkvart Samme med coilovers ( Er sikkert meir som eg ikkje kjem på no Hurtig link til side 19 der prosjektet på denne bilen begynner: viewtopic.php?f=11&t=130002&start=270 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Lykke til med prosjektet, hvilke planer har du denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Takker for det Veit ikkje om eg skal skrive så mykje om planer, veit aldri kva eg havner ut med uansett. Eg er ei utolmodig sjel men denne gangen har eg plass å ha bilen stående så blir nokk jobba med i heile vinter. Ettersom eg har forstått har gutta planer om å flytte bilen inn imorra, dei skal da demontere interiør i løpet av helga. Så får vi sjå kor mykje eg får vert med sjølv siden eg har jobbe helg Sånn såg den ut engang:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Ah, okei, hehe. Da er vi to! Vurderer å bytte motor til M20B25 eller M50B25 senere, blir litt for tamt med B20, heh. Skal ikke bli noe problem, da jeg satser på at mesteparten av understellet er av høyere kvalitet enn det kreves uansett. Hvilken motor står i bilen per dags dato? B25? Skulle forresten hatt arbeidsgutter i garasjen jeg og, haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Godt du har fått tilbake motivasjonen! Det skal litt til etter en brann. Bare vær nøye og gjør ting slik at du vet du blir fornøyd, det er det viktigste, å trives med hva man har lagd. Og et 6 kg's apparat i bagasjerommet er en billig investering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Dette blir bra.. Fikk høre om brannen med en kompis av deg som kjører budbil og borte på bring med noe mat som videresendes.. Så lenge alt mot ikke døde med brannen er det jo håp for alt.. Mykland bygget jo opp den sinte granadaen sin av et utbrent kaross.. Ser forresten at det ligger et e30 kaross med m3 breding for salg på autodb.. 15 lapper.. En raymond som skal selge i hordaland.. bare et tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Kjipe saker med brannen ja! Kondolerer. Jeg kjøpte meg 6kg pulver apparat med festebrakett til 575,- Beste investeringa jeg har gjordt tror jeg. Om ikke det er din bil som brenner så kan det være en annen som trenger hjelp f.eks ved banekjøring eller slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Brann?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Pr dags dato står den en m20 b25 motor med rådebank iallefall på 1 cylinder Skum apparat blir kjøpt inn lenge før oppstart på denne bilen Tar ikkje fleire sånne sjanser nå nei Kentan: Jah rekner med ryktet gjekk kjapt men ikkje heilt til Ålesund? Knut: Sjå bildene litt nedpå denne sida her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Ryktet kom helt hit, Møre og Romsdal, Vestnes hvertfall, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Faen, det er jo litt sjukt da...med mindre det skjedde over bimmers selfølgeleg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Over bimmers! ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Hehe, da så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Uff, men tross alt, ting kan erstattes. håper og regner med at neste bil blir heftigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Satser på litt oppgraderinger, eg har no iallefall deler til det liggende. Har facelift ledningsnett liggende, så der er det muligheter for turbo chip sjølv om eg satser mest KDFI sprut fra Kimmit. Har også ny turbo med 68/AR eksos og 82 turbin, grenrør i svart stål med s2 ekstern WG, mf2 sprut med 2 650cc dyser... Pluss litt anna plukk så er muligheter for att dette kan bli kjekt Har forhåpentleg god tid til å få denne klar til neste års første gatebil treff... Karosseri messig blir det fjerning av benga lakk som kjem til å ta tid, har ikkje funne så mykje rust men det ligger altid litt skjult Farge blir vel samme som den blå/lilla eg har siden eg får den lakken for 500kr litern Men får sjå kva eg ender opp med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå