Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det du sier er at etter dere var på rulla så ble det oppdaget et smeltet stempel i motoren til Kimmit?

Ja, dei var hoss PBC for å mappe M3`n til Tim i kimmit, da fant dei ut att eine stempelet var smelta pga tenninga, mappet var vist heilt på trynet...

Så no ikveld deler eg motor for å sjå kva som har skjedd inni der også tar eg det derifra, det som står i skallen på meg no er å få isammen motor, få start evt mappe men salg av bil blir uansett...

Eg vil ha nokke med litt nyere teknologi...

Skrevet

for og klarne opp i bremsinga til Ringstad som var helt på trynet som ole sier.

han hadde lagt i endel verdier som var helt feil og gjorde fatale feil under bremsing hos han som ikke vi var klar over da vi ikke var der hele tiden da han bremsa og merka at motoren gikk noe rufsete,selv på tomgamg.det værste var at han ikke målte baktrykket engang og bremsa 50% av tiden uten lytte utstyr.så ga vi oss etter mange pull pga lekkasje mellom topp og innsug(gummi belg)takke faen for det ellers hadde det vell blit total havari...

så vi dro bilen hjem og reparerte alle feil og dro den til christer(PBC) og han bare rista på hodet og luka ut maaange feil og vips så ble det en helt ny motor..men dessverre var det for sent..det var brente stempelringer og muligens ett hull i stempel på sylinder 3...

så eg er rimelig skuffa over bremse metodene til Ringstad.

så riving av motor begynnes til neste uke for og se hvor galt dette har blitt.

Skrevet

Sjokkerende lesing.... bremse uten lytteutstyr er som å stå og pisse i dassen med øya lukket.

Har PBC fått egen benk, eller er han fortsatt i Dynapacken til KRB?

Skrevet
Sjokkerende lesing.... bremse uten lytteutstyr er som å stå og pisse i dassen med øya lukket.

Har PBC fått egen benk, eller er han fortsatt i Dynapacken til KRB?

ja dette var ikke noe gøy for og si det sånn :-(men eg veit ihvertfall hvem som er den flinkeste til og bremse her til lands.det er PBC!

PBC bruker fortsatt benken til KRB.

Skrevet

Kjipt å høre dette, ja.

Hva har ringstad sagt da? Dette er jo også ting som faktisk kan skje når man holder på slik vi gjør. Vet om en historie hvor noe tilsvarende har skjedd hos pbc, men der ordnet det seg visst. At ringstad ikke måler baktrykk har jeg også fåt med meg, noe som han burde gjøre om det er uttak

Sent from my Sensation using Tapatalk

Skrevet

har ikkje tatt dette opp med ringstad.ikkje blir det gjort heller da han fraskriver seg alt ansvar uansett..men tar du på deg en jobb så burde man vite hva man driver med.det var flere grove feil innstillinger på mappett dessverre som kan ha forårsaket "havariet".men det er bare og ordne motoren og ta en ny dag hos PBC :-)

Skrevet

GODE nyheter i all driten :)

Alt ser bra ut, alle stempel er like heile men det er tydleg merke etter tenningsbank her og der. Imorra skal eg ut med resten av motor og sjå over lager osv :)

Skrevet
GODE nyheter i all driten :)

Alt ser bra ut, alle stempel er like heile men det er tydleg merke etter tenningsbank her og der. Imorra skal eg ut med resten av motor og sjå over lager osv :)

Bra :D

Hva mener du med merker etter tenningsbank? Kan det ses på toppen? Isåfall MÅ det ha hørtes godt UTEN lytteutstyr for et trent øre! Den knitringen er ikke til å ta feil av...

At mange som bremser motorer skulle hatt seg et langt kurs før dem fortsetter er på sin plass! Etter min erfaring er det VS Motor som gjelder, det koster noe mer, men har er jævlig dyktig og du slipper å gjøre det 2 ganger! Har mappet min motor delvis selv sammen med Geir Haugen ved Bjørnstad bil i Trondheim med godt og profesjonelt resultat. PBC har jeg/vi ikke erfaring fra.

Baktrykksmåling er bra å ha ved ny/uprøvd turbo/oppsett, men er ingen nødvendighet om du kjører med et kjent oppsett. Dessuten vises det ganske godt ved sammenligning av grafer - hk/nm/ladetrykk når du har nådd punktet der ladetrykk overstiger baktrykk. Det er ved det punktet mange mener turboen er "tom".

Skrevet

dette bekrefte bare mer og mer mine misstanker om anders.. har hørt dette i flere år om han faktisk...

for ALL del.. ikke mapp en bil hos anders.. gjorde det med ett par biler da jeg jobba på pure racing, og det blei bare kål alltid...

hjelpsom etterpå er han hvertfall ikke heller...

Frode.. det stemmer.. er det merker i stempla så høres det godt utafor før det blir.. hadde litt bank i min gamle m30 med turbo.. men det var såvidt noen ganger (ca hvert 5 sek ) hørte jeg en liten knitring. og etter 20 000km der, så var stempla like strøkne.. men dog røyk toppakninga da jeg skrudde opp til 1,5 bar :P hehe

Skrevet

Ingen merker i toppen men eg og ein til hørte litt antydninger på Fredagen da vi var på rudskogen, så vi la på litt meir bensin for og sjå om det hjalp, da forsvant knitringa og det var nokk dette som gjorde til att stempel holdt men att det kan ha vert bank etterpå er jo uvist.

Uansett, Ringstad vil eg aldri anbefale til nokken. No vil eg få isammen motor igjen og mappe på nytt men har ikkje bestemt meg heilt om det blir Polly i Bergen eller PBC, nokken her som har erfaringer hoss Polly?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...