m335 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 holder til på husnes.. men har flyttet bremsebenk å sånt til stord
m335 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 eg har møstet nummeret hans,men snakk med nupen1 eller thorsen motorsport her inne. dei har da:)
bmw-E30 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Du kan prøva 90 68 82 93 eller 40 21 91 23
Kimmit Racing Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hvilke innstillinger sikter du til, hadde vært ålreit å se:) hadde egentlig tenkt meg dit med en m20 han hadde satt inn 36-1 reimhjul istedenfor 36-2.feil kompresjon 9.5 istedenfor 8.5. fuel load på 5170 istedenfor 3712,feil dyser hadde han lagt inn også tenninga var over 10 grader feil.har ikkje gått igjennom hele mappet enda..men det var flere grove feil som christer retta opp i.
Kimmit Racing Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 GODE nyheter i all driten Alt ser bra ut, alle stempel er like heile men det er tydleg merke etter tenningsbank her og der. Imorra skal eg ut med resten av motor og sjå over lager osv Bra Hva mener du med merker etter tenningsbank? Kan det ses på toppen? Isåfall MÅ det ha hørtes godt UTEN lytteutstyr for et trent øre! Den knitringen er ikke til å ta feil av... At mange som bremser motorer skulle hatt seg et langt kurs før dem fortsetter er på sin plass! Etter min erfaring er det VS Motor som gjelder, det koster noe mer, men har er jævlig dyktig og du slipper å gjøre det 2 ganger! Har mappet min motor delvis selv sammen med Geir Haugen ved Bjørnstad bil i Trondheim med godt og profesjonelt resultat. PBC har jeg/vi ikke erfaring fra. Baktrykksmåling er bra å ha ved ny/uprøvd turbo/oppsett, men er ingen nødvendighet om du kjører med et kjent oppsett. Dessuten vises det ganske godt ved sammenligning av grafer - hk/nm/ladetrykk når du har nådd punktet der ladetrykk overstiger baktrykk. Det er ved det punktet mange mener turboen er "tom". VS er nok den som har mest erfaring og er meget dyktig innen motor justering ingen tvil om det:-) personlig så mener eg at PBC er den eg stoler mest på når det gjelder nav bremsing.han bremser aldri en motor uten at han har baktryksmåler og lytte utstyret iorden.det blir feil og si at man kan bremse en motor uten baktrykksmåling når man har ett kjent oppsett.alle motorer oppfører seg annerledes.og det er feil og si at turboen er tom når baktrykket når igjen ladetrykket.viser gang på gang at turboen vil mer selv om baktrykket når igjen ladetrykk.
Frode_E30 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 GODE nyheter i all driten Alt ser bra ut, alle stempel er like heile men det er tydleg merke etter tenningsbank her og der. Imorra skal eg ut med resten av motor og sjå over lager osv Bra Hva mener du med merker etter tenningsbank? Kan det ses på toppen? Isåfall MÅ det ha hørtes godt UTEN lytteutstyr for et trent øre! Den knitringen er ikke til å ta feil av... At mange som bremser motorer skulle hatt seg et langt kurs før dem fortsetter er på sin plass! Etter min erfaring er det VS Motor som gjelder, det koster noe mer, men har er jævlig dyktig og du slipper å gjøre det 2 ganger! Har mappet min motor delvis selv sammen med Geir Haugen ved Bjørnstad bil i Trondheim med godt og profesjonelt resultat. PBC har jeg/vi ikke erfaring fra. Baktrykksmåling er bra å ha ved ny/uprøvd turbo/oppsett, men er ingen nødvendighet om du kjører med et kjent oppsett. Dessuten vises det ganske godt ved sammenligning av grafer - hk/nm/ladetrykk når du har nådd punktet der ladetrykk overstiger baktrykk. Det er ved det punktet mange mener turboen er "tom". VS er nok den som har mest erfaring og er meget dyktig innen motor justering ingen tvil om det:-) personlig så mener eg at PBC er den eg stoler mest på når det gjelder nav bremsing.han bremser aldri en motor uten at han har baktryksmåler og lytte utstyret iorden.det blir feil og si at man kan bremse en motor uten baktrykksmåling når man har ett kjent oppsett.alle motorer oppfører seg annerledes.og det er feil og si at turboen er tom når baktrykket når igjen ladetrykket.viser gang på gang at turboen vil mer selv om baktrykket når igjen ladetrykk. Klart turboen vil mer selv om baktrykket utligner turbotrykket, men ifølge Vidar Strand så er turboen "tom" da. Dette er blant annet pga varmgang. Hvor du setter bankesensoren på motoren og hvilken motor det er som bremses har jo myye å si på hvor mye av bankingen man faktisk hører. Men man ser jo lett på kurvene når man nærmer seg "topp". Siden jeg kjører etanol er ikke varm eksos noe tema, så la meg ca 2-3 grader under topp. Bankingen kommer ikke før topp er nådd og enda et par grader til. Jeg bremser lett min egen motor uten lytteutstyr en gang til, men den kjenner jeg ut og inn. Hadde ikke bremsa en annen ukjent motor uten utstyr.
|Ole| Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Som nemnt tidlegere vurdere eg å sette isammen motor, få i nye foringer bak, fikse alle barnefeil få den bremsa på nytt også selge. Nokken som har ei formeining om kva eg kan få for denne? Evt nokken som er interisert? Dette er ikkje fordi eg ikkje har trua på motor, det er rett og slett fordi eg vil ha ein ferdig bygd banebil
Silverboy Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 så du skal gjøre den ferdig for så å selge og kjøpe deg en ferdig bil? Man blir bare skuffa når man tar over en annens prosjekt uansett, så like greit å fortsette med det du har begynt på
|Ole| Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 så du skal gjøre den ferdig for så å selge og kjøpe deg en ferdig bil? Man blir bare skuffa når man tar over en annens prosjekt uansett, så like greit å fortsette med det du har begynt på Vurderer det ja, vil ein japse med turbo 6`er....
|Ole| Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Rett og slett fordi eg er litt utolmodig, fordi eg vil ha ein bil som er ferdig med bur, bremser osv... Har ikkje råd til å bygge meir på denne bilen, begynne jo å bli nermere 30 og da må man prioritere andre ting og etterkvart
Joachim_M5 Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Har mappet min motor delvis selv sammen med Geir Haugen ved Bjørnstad bil i Trondheim med godt og profesjonelt resultat. . Ikke for å fyre opp eller klusse i tråden til Ole, men å si at Haugen leverer et godt å profesjonellt resultat er bare helt på vidda. Det har kommet så mange biler derifra med map som er helt på trynet! Jeg har selv også vært med opp dit når en kompis fikk mappa en bil. Hele opplegget var bare latterlig, dårlig service og kunnskap, KUN interessert i å få høye tall. Betalte 8800kr for litt over en halv dag og et dårlig map og en motor som fikk røde manifolder på rolig kjøring. Kunne beskrevet den dagen der i detaljer, men det blir faen meg for domt! Håper du får ordna motoren din Ole. Jævlig surt å betale for mapping og få et ræva "produkt"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå