JonasD Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Kopiert fra Larsinnj sitt prosjekt: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=88364 Det er ikke jeg som har problemet, spør for en kompis Fatter ikke helt hva som feiler bilen min nå jeg. Bilen koker omtrent en gang pr kilometer, så jeg har ikke fått kjørt den så mye. Det som er rart er at jeg har kjørt hjemmefra og til nye banen på frøya. Det er ca 14 mils kjøring en vei, pluss at jeg kjørte en del på banen. Da var bilen som gull. Temp-måleren rikket ikke på seg engang. Men både før og etter frøyaturen går den varm med en gang. Hittill har jeg jo byttet topp, toppakning, termostat, vasspumpe, viskosekobling og radiator. Jeg har også tatt komptest på kald og varm motor, og da hadde jeg halv kompresjon på sylinder 2, så jeg etterstremte strekkboltene litt, og tok komptest igjen, og da hadde jeg omlag 12 bar i komp på alle sylindrene. Men likevel er den ikke bra enda. Nå skal jeg prøve å ta av toppen igjen, å sende den på trykktesting. Hvis den holder på trykket skal jeg plane den og sette den på igjen, seff med ny pakning og bolter og prøve til igjen. Blir den ikke da kjøper jeg ny motor. Den har jo blitt varmkjørt noen ganger nå, dog aldri helt op på det røde. Har alltid stoppet før den har kommet så langt, så det kan jo være at toppen er skeiv. Synes det er litt rart i.om at jeg har full komp på alle sylindrene men. Når jeg starter den på kald motor, kan jeg vente i 5 - 10 sekunder, og vann renner ut av overløpet på eksp.tanken Noen som har peiling på hva det kan være?
winchester Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er dette for å hjelpe Larsinnj eller har du lignende problem, Jonas?
JonasD Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 Tenkte å legge ut her, var litt lite svar å få i prosjekttråden hans. Er mere svar å få her Hehe
kbteknik Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 kan være sprekt topp. tok du komp test på varm motor?
Larsinnj Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Tok komptest på kald, varm, og etterstremt topp. Men tror jeg har funnet feilen nå. Har tatt av toppen igjen denne uken, og det ser ut som at den er skeiv. Får ei lita glippe ved sylinder 2 uansett hvordan jeg legger på rettestanga. Og nei, den tar ikke borti noen ventiler. Ser ut som at det har blåst litt sot og akkurat der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå