Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver`n på pass.døra foran henger ikke med på låsing fra førerdøra.

Jeg tror driver`n er defekt og skulle ta den ut nå.

Fikk av dørtrekket og løsna hele låsekassa.

Men ser da at føringsskinna til vinduet i bakkant er i veien for å få ut låsekassa med driver`n på....grr!

Noen som har tips til vhvordan å få ut den skinna eller til hvordan å få ut driver`n...og om det trengs noe spes verktøy osv..?

Vil også helst slippe å ødelegge ting ved å være unødvendig hardhent osv.. :lol:

Tips mottas med takk.. :)

Mvh

• 2 weeks later...
Skrevet

Dersom det er likt på førersiden sitter det en torx skrue nede på skinna, når den er ute skal det være bare å dra i skinna så er den løs.

For å få ut hele dritten med låsen og alt er der en litt spesiell låsing på den platen som holder alt, du ser hva jeg mener viss du tar en lommelykt å lyser oppimellom der. Det er en plate med spor, som du skyver ene veien for å åpne, og omvendt for å feste.

Da får du av platen rundt håndtaket på utsiden, så sitter det en mutter rundt låssylinderen, etter den er løs skal du sitte med alt i hånden.

Hadde ute alt på min 88 525, rett nok på førersiden men regner med at det er likt, jeg fanti ngen mangler, å plutselig en dag etter jobb funket sentrallåsen på alle dører. hehe

Skrevet

Takker for svar Roy :) .

Er nok likt som på førerdøra ja.

Trodde kanskje det var en torx til på toppen av den skinna der og det var jo så jomfruelig trangt oppi der.. :D

Men da har jeg fått tak i en brukt driver fra koed så da blir det å prøve å bytte denne snart.

Må bare få igjen bilen fra litt sandblåsing og lakking først.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...