Gå til innhold

Spm ang godkjenne senkesett


RaInMaN
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Bimmers!

Har et stort problem.

Har en e36, som er avskiltet og trenger eu-godkjenning før jeg for ut skilter.

Er montert et supersport senkesett, med 18" felger.

Var på hjulstillingskontroll, der dem klarte å ødelegge ene bolten når dem skulle justere cammer og skyldte på at den var rustet etc derfor den ble ødelagt. Så mente dem at jeg måtte skifte endeledd, bæreforinger, bolter og sånt. bak og venstre foran. Regning 5500,- Jippi!

Så når jeg går for å hente bilen, sier dem at dem ikke klarte å få venstre camber foran til å komme innenfor grensen. Så den er negativ.

Og nå skal jeg på godkjenning neste uke og lurer på om jeg er FUC*A eller at det kan gå?

Regningen for å fikse problemet var visst så mye at det kunne han ikke si??

I NEED HELP!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bakstilling må ha gode foringer/kuler for at 4-hjulskontroll skal bli rett.

Hvis camber ikke er innenfor grensene så vil det stå på den utskriften du skal forevise til biltilsynet sammen med TUV-papirer, og hvis de er kranglete så vil ikke bilen bli godkjent.

Men kan hende du er heldig og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bakstilling må ha gode foringer/kuler for at 4-hjulskontroll skal bli rett.

Hvis camber ikke er innenfor grensene så vil det stå på den utskriften du skal forevise til biltilsynet sammen med TUV-papirer, og hvis de er kranglete så vil ikke bilen bli godkjent.

Men kan hende du er heldig og da

Det står på den hjulstillingsutskriften at den ikke er innenfor grensen ( kun venstre side foran, resten er innenfor grensen).

Er det noen her som vet hvor mye det sånn ca. koster å få ordnet dette problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel ikke å si at den er "trolig direkte trafikkfarlig" uten å gi en grunn til det.

Du sa det jo selv? Så mente dem at jeg måtte skifte endeledd, bæreforinger, bolter og sånt. bak og venstre foran. Gikk den igjennom EU med dette?

E36 har ikke justerbar camber foran orginalt, så hvis det ikke er riktig, er noe skevt. Du kan putte på camberplater; koster ca 2000,- for platene, så må de monteres og du må ha ny hjulstilling. Er foringer, endeledd og slikt ikke bra så utsetter du jo bare et problem dog.

Må regne med å bytte mye i understellet på en gammel bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var på eu-kontroll hos Birger N Haug, der fikk jeg kun mangel på senkesettet.

Når jeg var på hjulstillingskontroll hos et annet verksted i Hokksund faktisk, at problemene oppstod. Fikk det fikset av dem, så de er utbedret.

Så nå har jeg betalt 5500 kroner, og føler jeg er like langt iforhold til å få senkesettet godkjent.

For vel bare prøve lykken neste uke.

Noen som kan anbefale noen som er flinke på BMW i Oslo omegn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skulle være innen for 1,x men var rundt 2,x

Ja tror ikke den blir godkjent jeg heller, og er dritt lei av å kaste penger ut av vinduet hele tiden.

Har det noe å si at de på verkstedet tok hjulstilling med 17" programm når jeg har 18" på? Dem hadde ikke no program for 18"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...