mspec Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 jeg har nylig skiftet hydraulisk strammer til min 320d 01 så når jeg startet bilen hoppet plutselig 1 reim av (er usikker på om det er 1 eller 2 reimer på bilen) å nu vet jeg ikke hvordan reima skal stå.. er det noen som har et bilde eller vet hvor jeg finner et bilde av hvordan reima skal stå??
mspec Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 takker..men hva er forskjellen på de 2 bildene? er det 2 typer reimer eller?
Dralle Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 forskjellen er vel med eller uten AC, som har en egen reim med egen strammer (T)
mspec Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 jeg har ac..vill det da si at det er som på bilde nr 2?
Bonden Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Hvis det er den korte reima (ac) som har hoppet av er det stor mulighet for at det er deffekt svingningsdemper på motoren (det nedere reimhjulet) hjulet deler seg i to der det er vulket sammen.
mspec Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 jeg skulle bytte strammer,og det er da at reima hoppet av.men jeg lurer på om den ene reima fortsatt satt fast (AC).. iaf,jeg har fått reima slik den skal være,men jeg får faen ikke montert den nye strammeren så nu sitter jeg i saksa uten en kjørbar bil... problemet er at reima er for stram slik at jeg ikke får montert den nye hydrauliske strammeren..hvordan skal jeg få montert denne?er det et annet hjul man kan løsne på for å få reima litt slakkere?
PIIIPower Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Er det ikke ett "hakk" i strammeren så du kan låse den i stram stiling med en skrutrekker eller no? så setter du på reima og trekker ut trekkeren, så strammes det.
mspec Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 hmm ikke som jeg vet av..*EDIT* jeg trur kanskje den mekaniske strammeren har det,men ikke den hydrauliske som jeg har.. det jeg kom fram til var at for at jeg skulle få montert den nye hydrauliske strammeren (kun 2 bolter) måtte jeg løsne reima fra et hjul for at det ikke skulle være så stramt,,men da fikk jeg ikke reima på igjen etter at strammeren var montert. så det ble til at enten måtte jeg kjøre med løs reim,eller uten strammer..begge tingene ville ikke gå ilag derfor tenkte jeg om det er en annen strammer ellerno som man kan slakke reima litt med for å få montert den "store" strammeren..
mspec Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 etter å ha studert frem å tilbake på de engelske forumene trur jeg at det er et hjul man skal skru på for å løsne reima litt,men hvilket hjul det er vet jeg ikke..Finner kun masse om mekaniske strammere,men ingen direkte diy om hydraulisk
mspec Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 jeg fikk til tilslutt. takk for hjelpen folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå