*BMW* Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Jeg er ganske fersk her i forumet og håper noen kan hjelpe meg med mitt problem. Har en 97mod 520i som lyser på abs/asc lampene. Hadde bilen på bilia i Ski men dem fant ikke ut noe ved å lese av feilminnet. Kjørte deretter bilen på bavaria økern for hjelp. Her sier dem at de ikke får noen feilmeldinger fra abs styreenheten, og har problemer med å få lest av styreenheten. De konkluderer med at "hydroaggregat" er defekt. Komplett med arbeid skulle dem ha rundt 16000,- ?? Noe min lommebok ikke tåler hvertfall.. Kan det være styreenheten, om det er det som er problemet da... For lampa kommer å går litt innimellom, kommer oftest da det er fuktig. Har lest endel i forumet og ser dette er et vanlig problem på 99mod. noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Er vel en kjennsgjerning at styreenheter på E39 er en svakhet. Har selv nettopp kjøpt ny enhet til min og skal bare få den kodet i morgen. Prisen for enheten på Strandveien auto (BMW) i Trheim kom på 6945 kr med medlems rabatten som BMW medlem gir (18%) Vurderte en stund og kjøpe en brukt enhet, men slo det i fra meg. Nå sier ikke du annet enn at abs/asc lampa lyser. Er spedometret virksom når feilkoden er inne? Kan også bare være en abs føler som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 Kjøpt brukt fra koed til under tusenlappen. De trenger nemlig ikke kodes spesifikt til bilen, men til modellen. Altså, du kan handle en brukt en som har sittet i en e39, men ikke e34 o.l. Les av delenummeret på den som er i din, så tast det inn på koed, og søk etter brukt del. Jeg har selv gjort dette på min, og det funker fjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*BMW* Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Skal sjekke koed. Det er kun Abs/asc som ikke virker. Ellers ikke noe problem med spedometer.. Har et lite krypstrømsproblem bare.. Ligger sikkert i bakluka:) Har nytt batteri og strømmen forvinner sånn plutelig da jeg typisk er et sted uten starthjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*BMW* Skrevet September 26, 2009 Forfatter Share Skrevet September 26, 2009 Kan det kansje være så enkelt at det er strømproblemer til styreenheten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litejk Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Har samme problemet! Hvordan monterer man en slik en?? Det hørtes ekstremt dyrt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Har samme problemet! Hvordan monterer man en slik en?? Det hørtes ekstremt dyrt ut! Dyrt hvis du kjøper ny, det stemmer. Husker jeg ikke feil får du repsett til disse og? Men å bytte selv er en relativ enkel sak. Skru ut alle bremserør inn på enheten på baksiden. Pass på lakken i motorrom da lakken ikke er spesielt glad i bremseveske. Skru ut enheten. For å montere ny, reverser denne oppskriften Så til slutt må bremsene luftes Kan det kansje være så enkelt at det er strømproblemer til styreenheten? Det KAN jo være, men hvis man ser på statistikken, er det større mulighet for at den ryker i kretskortet, enn strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litejk Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Så problemet viser ikke om en tar diagnose? Hvor finner jeg ny abs/asc-sensor? Brukt er bare en fordel, da ny sikkert er alt for dyr! Problemet hos meg er at jeg ikke får slått av ASC, så den er alltid på. Abs funker også. Men jeg får altså ikke slått antispinn av. Noe som er irriterende om egn vil kjøre skikkelig aktivt, for den bremser gassen om man prøver å gi på som dere vet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Så problemet viser ikke om en tar diagnose?Hvor finner jeg ny abs/asc-sensor? Brukt er bare en fordel, da ny sikkert er alt for dyr! Problemet hos meg er at jeg ikke får slått av ASC, så den er alltid på. Abs funker også. Men jeg får altså ikke slått antispinn av. Noe som er irriterende om egn vil kjøre skikkelig aktivt, for den bremser gassen om man prøver å gi på som dere vet.. Snakker vi om sensor eller styringsenhet? Sensor sitter det jo en av ved hvert hjul, mens enheten sitter i motorrom på høyre side. Men ved diagnose med Carsoft vil den viste feil ved venstre sensor, selvom kanskje styringsenheten er gåen. Så blir litt gjetning hva som egentlig er feilen. Hos meg valgte jeg dyreste først. Iom at carsoft viste feil venstre sensor, byttet jeg enheten. Men viste seg alikevel at sensor var gåen. Er mulig å ohme sensorene med ett godt multimeter for å se om disse er feilen. Men antispinnen din fungerer? På min var det omvendt. ABS/ASC lampa lyste, fikk ikke skrudd den av. ABS bremsene fungerte, men ikke antispinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå