tomasb Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Sliter enda med problem på maskina, og håper noen har en løsning. (99`E39 520ia M52TUB20) Symptomene er som følger: Ved kickdown drar den greit opp til 6400rpm, men når kassa girer opp, så begynner motoren å fuske og mister all drag i den. Høres ut som den tenner i hytt og pinevær. Dette sjer ikkje hver gang, men ganske ofte, og for å få motoren til å gå reint må eg stoppe og starte igjenn. CARSOFT gjer bare feilmld :"O2 sensor exceed limit" på begge sensorene, som sikkert stemmer når den sviver som en gammel hore. Sjekket LMM, ved å ta av kontakten når den fusket, og ingen forskjell. Har og skiftet innsugsbelgen. Noen med erfaring, eller gode ideer?
Mikael-B Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 O2 sensor er vel lamdasonde, hvis jeg ikke tar feil Event. innsugssensor.
tomasb Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Mikael-B skrev: O2 sensor er vel lamdasonde, hvis jeg ikke tar feil Event. innsugssensor. Stemmer. O2-sensorene er det samme som Lamda-sondene(2 stk på min) Er de 2 som sitter etter katalysatorene(igjenn 2 stk) som begge gir feilmld. Siden begge kommer opp med samme feil samtidig, tror eg ikkje det er de som er synderen.....
tomasb Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 I det siste var den blitt enda verre, men da dukket endelig synderen opp på CARSOFT. Coil`en på cyl 2. Skiftet den, og voila....ingen problem siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå