sufii Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Jeg kjøpte et batteri fra et biloppsamling, og det fungerte i noen timer og sluknet. Prøvde med startkabler, bilen startet med slo seg av. Så bestemte jeg for å kjøpe meg et helt splitter NYTT batteri, og det fungerte fint. Batteriet levde i 24 timer så var det samme problem med det å. Så jeg lurer på hva som kan være galt? Det haster litt å få reparert dette problemet. Så kan noen der ute være så snille å hjelpe meg. Er en 72 amp batteri, på en sedan e36 92 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Du har ikke målt om dynamoen din lader i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 kan selge deg en dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 da er det vell enten at bilen din ikke lader (dynamo,men kan hende du kun trenger nye børster til dynamoen og ikke hele driten) eller at du har noe som trekker strøm fra batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 sjekk at ikke lyset i trunken står på det skapte my hode bry for meg. fordelen er at du blir sprek av å sku bilen i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Jeg har målt spenningen fra dynamoen og den er på ca 13.53 V, og når jeg trykker litt på gassen stiger den over 14 V. Så dynamoen lader helt vanlig ifølge det jeg har lest og forstått. Men så fikk jeg beskjed om å måle hvor mye strøm batteriet trekker når bilen er slått av. Jeg satt ene pinnen fra multimeteren i pluss polen og den andre på pluss skoen. Og da trakk den 3.45A når det egentlig skal være nærmest 0A. Batteriet står i 10-12 timer og må lades igjen på nytt. Jeg sliter med å finne ut hva det kan være, har prøvd å ta ut en sikring etter den andre for å finne ut hva som kan trekke strøm, men det er ingen av de som trekker noe særlig strøm. Må få dette reparert så fort som mulig, så kan noen være så snille å hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 har du prøvd å koble ifra kabel som går ned til starter og dynamo og så prøvd å måle da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Nei, det har jeg ikke prøvd. Og vet heller ikke hvordan man gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 det er rett å slett for å sjekke at det ikke er starter eller dynamo som drar strøm, du må i verste fall ta av + kabelen nede på dynamoen og starteren om det ikke går ann å koble ifra ved batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 men når du målte hvor mye strøm som gikk fra batteriet med bilen av, målte du rett etter du slo av bilen? Det er vell slik at man skal vente en stund, slik at bilen ha gått helt i dvalemodus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 er ikke det på can bus sytemer bare da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2009 jeg har både målt rett etter bilen ble slått av og en god stund etter. Men nå har jeg fått av den gamle dynamoen, men får ikke inn skruene til den gamle dynamoen i den nye, så må borre større hull i den nye dynamoen slik at skruene kommer seg gjennom. Eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå