Gå til innhold

Problemer med batteriet !


sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et batteri fra et biloppsamling, og det fungerte i noen timer og sluknet. Prøvde med startkabler, bilen startet med slo seg av. Så bestemte jeg for å kjøpe meg et helt splitter NYTT batteri, og det fungerte fint.

Batteriet levde i 24 timer så var det samme problem med det å. Så jeg lurer på hva som kan være galt?

Det haster litt å få reparert dette problemet. Så kan noen der ute være så snille å hjelpe meg. :o

Er en 72 amp batteri, på en sedan e36 92 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har målt spenningen fra dynamoen og den er på ca 13.53 V, og når jeg trykker litt på gassen stiger den over 14 V. Så dynamoen lader helt vanlig ifølge det jeg har lest og forstått.

Men så fikk jeg beskjed om å måle hvor mye strøm batteriet trekker når bilen er slått av. Jeg satt ene pinnen fra multimeteren i pluss polen og den andre på pluss skoen. Og da trakk den 3.45A når det egentlig skal være nærmest 0A.

Batteriet står i 10-12 timer og må lades igjen på nytt.

Jeg sliter med å finne ut hva det kan være, har prøvd å ta ut en sikring etter den andre for å finne ut hva som kan trekke strøm, men det er ingen av de som trekker noe særlig strøm.

Må få dette reparert så fort som mulig, så kan noen være så snille å hjelpe meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har både målt rett etter bilen ble slått av og en god stund etter. Men nå har jeg fått av den gamle dynamoen, men får ikke inn skruene til den gamle dynamoen i den nye, så må borre større hull i den nye dynamoen slik at skruene kommer seg gjennom. Eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...