Stian Børresen Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Da var det vel greit å lage en liten tråd om bilen jeg kjøpte meg tidligere denne uka. I utgangspunktet er bilen en 1989mod org 325i i utgaven 4dørs. Har gått 176.000km ifølge speedo'n men jeg tror nok den er litt lav i forhold til hva den egentlig har gått. Bilen har en lettere trimmet 2.5 med trimkam og grenrør. (også mulig chip, har ikke kommet så langt å sjekke dette enda:p) Utstyr: Sort sportskinn 2+2 El.ruter foran El.takluke Abs Sentrallås Shortshift Ellers er det litt småting som er feil: -Rust her og der -Bremsene tar ikke skikkelig -Lysene slår seg på når man vrir på tenninga og vil ikke gå på bryteren -Skinn interiøret må ha en makeover -Turteller og vanntemp fungerer ikke -Defekt tomgangsreg (Ønsker å kjøpe en slik en! PM om du har) -Oljekjøler? Har fått tak i en slik en, men må vente til jeg får den. -Sentrallåser vil ikke samarbeide med hverandre Er montert Full seidl styling på bilen når jeg henter den, men den ble nappet av så fort den kom i garasjen hjemme. Denne er også til salgs inne på DELER SELGES. Har vært å kjøpt lakk til sprøyta idag og henta litt deler i går for å få bilen på veien kjapt. Deler jeg har kjøpt inn: Mtech-II Frontfanger (Kopi) Mtech-II Bakfanger (Kopi) Alt av foringer under Powerflex Diff foring Har også kjøpt inn endel slipeutstyr og div Tectyl spray. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Bilder av bilen når jeg hentet den. Er ikke fult så strøken som den ser ut på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Så litt bilder av hvordan den var og litt bilder av det jeg har gjort til nå. Litt rust er fjernet og endel ting er slipt ned og bygd opp igjen. Mye gjenstår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Du som kjøpte den ja.. Blir bra dette, spent på hvordan resultatet blir. Tror denne bilen ville passet sorte DE! Men ellers så er det vel 2,5" eksos fra grenrøra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Flere bilder, har gjort litt småting de siste 2-3dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Du som kjøpte den ja..Blir bra dette, spent på hvordan resultatet blir. Tror denne bilen ville passet sorte DE! Men ellers så er det vel 2,5" eksos fra grenrøra? Det blir kjøpt inn sorte DE lykter men første prioritet er å få skilter på bilen. Er fin lyd i bilen sånn den er nå men jeg må nok sveise om litt på eksosen for å få den lenger opp mot chassiet. Det skal ikke mye til før det subber nedi bakken å det er veldig irriterende. Ellers så skal jeg gå over hele ledningsnettet siden det har vært litt av hvert med koblinger rundt om. Det skal også monteres inn litt fancy ting og tang, men det kommer senere. Alle foringene under skal byttes og det jeg tar av pusses rent og tectyleres før det får et lag lakk for å se ekstra bra ut:) Har planer om å beholde bilen en god stund så da er det like greit å bytte foringer og gjøre litt rent mens man er i gang. Kom gjerne med tips om hva jeg burde gjøre og ikke burde gjøre. Jeg trenger noen deler så sjekk ut ønskes kjøpt tråden min. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=129847 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet September 26, 2009 Share Skrevet September 26, 2009 godt noen med kroner og peiling kan drive med den ser du er godt igang lyden skal være der, for det er vel omtrent det eneste som er bra med bilen ellers lykke til ! skal følge med her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 26, 2009 Forfatter Share Skrevet September 26, 2009 Så har jeg fått gjort litt idag også -Pussa ene kanalen og lagt på tectyl -Så si ferdig tilpasset bakfangeren -Slipt ned frontramma på bilen og tectylert (ikke heeelt ferdig enda men blir det i mårra:) -Nedre frontplate er pussa fri for rust før den ble tectylert Var bortom biltema å fikk tak i litt ledninger av div kvadrat og farger,kabelsko-sett,mer slipeutstyr,sikrings-kit,tectylspray,finsparkel osv osv osv. Så i mårra blir det å gjøre dette: -Slipe ferdig frontlista over nedre frontplate -Slipe Framskjermer -Slipe den siste kanalen -Tilpasse front og bakfanger -Pusse fangerene og gjøre de klar til lakk -Lakke fram og bakfanger Så får vi se om det blir noe mer tid til overs. Blir det litt tid skal diffen slippes ned å få ny Powerflex foring, slipes ren og lakkes og byttes olje på før den heises opp igjen. Skal også prøve å få bytta alle foringer i bakstillingen mens diffen er nede. Må også gå over alle bremserør og drivstoff-slanger siden det er rust på noe av det. Har fått tak i nye bremserør til hele bilen, så får håpe at drivstoff rørene er i orden. Å er det enda litt mer tid skal jeg begynne på understellet foran. Ene hjulet står noe skjevt så mistenker noe dårlige foringer evt endeledd på styrestag. Det er i hvertfall kjøpt inn komplett sett med foringer foran så alt blir nok byttet mens jeg driver på i den enden av bilen. Må vel få tak i endeledd på mandagen slik at disse også blir bytta. Så får jeg bare håpe at bilen går igjennom EU Kontrollen neste torsdag. Har også et par bilder av Seidl stylinga jeg selger: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sølvreven Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Nok arbeid hvertfall:P Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Ser bra ut det her, Elsker at du kasta bort den stygge seidl stylinga og hiver på mtech2! stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Håper resultatet blir sånn jeg har sett for meg i hodet. Har snakket med noen i utlandet nå om å få kjøpt komplett sidepaneler og skjørt til mtech 2 stylingen. Skal nok noe mer ned i pris før jeg slår til men det er ganske billig i forhold til hva det koster nytt. Bilen skal være ferdig til Onsdagskvelden, den skal på eu godkjenning torsdag neste uke. Da må alle bremser,rør,foringer og alt ha blitt saumfart å være i orden. Så må få ferdig alt utvendig så jeg får bynt på alt dette. Sto opp litt tidlig idag for å komme igang så nå blir det ut å skru;) Oppdateringer kommer i ettermiddag/kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Dette lover bra:-) Mtech2 er tingen;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Så herlig at du tar deg bryet til å rive av stygg plastikk for å hive på noe som faktisk ser ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet November 13, 2009 Forfatter Share Skrevet November 13, 2009 Da er planene igang om å bygge turbo..Det å gå fra en 500hk Audi S4 til en gammal 325 ble for stort sprang..Her må det inn med et midlertidig snikturbo-kit mens jeg finner meg en motor å bygge på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 har du bilder av resultatet av lakk,rep? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå