Gå til innhold

M20B25 -> M20B27 grundig gjennomgang!


winchester
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har lest mye om det å bygge om M20B25 til M20B27 i det siste, og det blir sagt så mye forskjellig om hva man behøver, så lager denne tråden så jeg kan få en oppklaring i det.

Hvilken veiv? Forskjell på 525tds og 524tds?

Hvilke råder? b20/b23?

Hvilke stempel? b25?

Hvilken toppakning?

Må man stille på bensintrykket?

Må man bytte hjerne til B27 for å få maksimal effekt?

Gjerne diskuter og kom med forslag.

Har sett etter lignende tråd, men fant ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525 tds gir 2.8 liter, og er vel ikke bolt on, såvidt jeg vet trenger man en hylse, tror ppf skaffer deg en slik.

524 td gir 2.7 liter og er 100% bolt on, gir ca. 8.1 i komp med 130mm råder, og facelift stempel, rådene fra m20b20 er mest brukt.

Orginal topp pakning.

Skal du bygge sugis, bør du finne en kombinasjon som gir høyere kompresjon.

Har hørt at man kan bruke 535 lmm og dyser, man bør vel også ha en chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven?

Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert.

Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang.

Liste;

M20B25 blokk

M20B25 topp

325e/M21b24 veiv

M20B20 råder

M20B25 stempler

Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven?

Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert.

Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang.

Liste;

M20B25 blokk

M20B25 topp

325e/M21b24 veiv

M20B20 råder

M20B25 stempler

Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...