Jump to content

M20B25 -> M20B27 grundig gjennomgang!


winchester
 Share

Recommended Posts

Heisann! Har lest mye om det å bygge om M20B25 til M20B27 i det siste, og det blir sagt så mye forskjellig om hva man behøver, så lager denne tråden så jeg kan få en oppklaring i det.

Hvilken veiv? Forskjell på 525tds og 524tds?

Hvilke råder? b20/b23?

Hvilke stempel? b25?

Hvilken toppakning?

Må man stille på bensintrykket?

Må man bytte hjerne til B27 for å få maksimal effekt?

Gjerne diskuter og kom med forslag.

Har sett etter lignende tråd, men fant ingenting.

Link to comment
Share on other sites

525 tds gir 2.8 liter, og er vel ikke bolt on, såvidt jeg vet trenger man en hylse, tror ppf skaffer deg en slik.

524 td gir 2.7 liter og er 100% bolt on, gir ca. 8.1 i komp med 130mm råder, og facelift stempel, rådene fra m20b20 er mest brukt.

Orginal topp pakning.

Skal du bygge sugis, bør du finne en kombinasjon som gir høyere kompresjon.

Har hørt at man kan bruke 535 lmm og dyser, man bør vel også ha en chip.

Link to comment
Share on other sites

Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven?

Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert.

Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang.

Liste;

M20B25 blokk

M20B25 topp

325e/M21b24 veiv

M20B20 råder

M20B25 stempler

Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?

Link to comment
Share on other sites

Bump!

Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven?

Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert.

Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang.

Liste;

M20B25 blokk

M20B25 topp

325e/M21b24 veiv

M20B20 råder

M20B25 stempler

Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...