winchester Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Heisann! Har lest mye om det å bygge om M20B25 til M20B27 i det siste, og det blir sagt så mye forskjellig om hva man behøver, så lager denne tråden så jeg kan få en oppklaring i det. Hvilken veiv? Forskjell på 525tds og 524tds? Hvilke råder? b20/b23? Hvilke stempel? b25? Hvilken toppakning? Må man stille på bensintrykket? Må man bytte hjerne til B27 for å få maksimal effekt? Gjerne diskuter og kom med forslag. Har sett etter lignende tråd, men fant ingenting.
winchester Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Bump! Ingen som kan noe om dette?
C.Ellingsen Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=48288
Fixfax Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 525 tds gir 2.8 liter, og er vel ikke bolt on, såvidt jeg vet trenger man en hylse, tror ppf skaffer deg en slik. 524 td gir 2.7 liter og er 100% bolt on, gir ca. 8.1 i komp med 130mm råder, og facelift stempel, rådene fra m20b20 er mest brukt. Orginal topp pakning. Skal du bygge sugis, bør du finne en kombinasjon som gir høyere kompresjon. Har hørt at man kan bruke 535 lmm og dyser, man bør vel også ha en chip.
patricko Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 ikke kat. stemplene men de m20b25 stemplene før 88 viss du skal ha sugemotor
winchester Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Hvilken komp burde jeg satse på? Rundt 9.5:1 ~ 11:1? Hva betyr ETA og SETA? Hvem jobber med motorblokker/-topper her i Møre og Romsdal? Tenker da på borring, planing o.l.
Eksos Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Er iallefall noen her i Ålesund som planer topper, Breivika motorverksted heter dem vell, eller så har dem bytta navn, er ikke sikker.. Ligger i sjømannsgata.. Godt mulig de borrer også
winchester Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Fant ut at Salthammer i Tresfjord gjør dette for 500-1000,-.
plumbo79 Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Hvilken komp burde jeg satse på? Rundt 9.5:1 ~ 11:1? Hva betyr ETA og SETA? Hvem jobber med motorblokker/-topper her i Møre og Romsdal? Tenker da på borring, planing o.l. seta betyr super eta, sjekk wikipedia.org.
winchester Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven? Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert. Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang. Liste; M20B25 blokk M20B25 topp 325e/M21b24 veiv M20B20 råder M20B25 stempler Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?
winchester Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 Bump! Er det forskjell på 325e veiven og dieselveiven fra M21-dieselveiven fra 324td? Slaglengden er vel den samme, men hvordan er holdbarheten? Dieselveiven er smidd, hvordan er det med 325e veiven? Slik det ser ut nå tenker jeg på å kjøpe en M20B25 blokk og en 325e veiv, så bruker jeg rådene jeg har fra B20-motoren min, så skaffer jeg en M20B25 topp til å komplettere motoren. Høres dette ut som en grei plan? Skal orginalt være en sugemotor, men vil vurdere pustehjelp etterhvert. Pyramideringene vil fortsatt være 100% selv om man demonterer motoren? Slik at man ikke må kjøpe inn nye for hver gang. Liste; M20B25 blokk M20B25 topp 325e/M21b24 veiv M20B20 råder M20B25 stempler Vil jeg få den rette kompresjonen for sugemotor med dette oppsettet? Eller må jeg plane toppen/blokken? Dreie av stemplene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå