535-91 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Skal bytte motor i min 523 -98 pga. gåen toppakning. Har fått tak i en -98 m52b28, også den fra e39, som skal være bare å putte rett inn og bruke hjernen som sitter i bilen.dette skal, ut fra hva jeg har lest meg til, gå greit uten noe krøll med startsperre o.l. da forskjellen visstnok kun er slaglengden i forhold til den m52b25 som sitter der nå. Om noen har gode råd for å utføre byttet enklest mulig, vill det vært flott Tenkte det var lettest å ta ut både motor og steptronic kassa i ett, uten å demontere fronten helt, går dette?
Zipp0 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Ta ut radiator osv, skru løs klimapumpe og legg den til siden, samme m servo, løsne kasse fra motor og sørg for at converteren blir igjen på kassa. Så er d bare og koble fra det som er og løsne motorfester og løfte driten ut:)
steinar84 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 hmm. tror ikke du kan bruke morstyringa som står i bilen fra en 2,3liter til en 2,8 liter, du må sikkert ha motorstyring og startsperrboksa, og nøkkel fra nyemotoren, etter hva jeg har hørt.
///Naitsirk Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 hmm. tror ikke du kan bruke morstyringa som står i bilen fra en 2,3liter til en 2,8 liter, du må sikkert ha motorstyring og startsperrboksa, og nøkkel fra nyemotoren, etter hva jeg har hørt. TULLBALL!!!!
535-91 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Trodde det var lettest å ta kasse og motor ut samtidig, er jo så jæ... trangt mellom motor og torpedovegg. Er ikke 2,3 motor i 523, er en m52b25, altså 2,5 liter. lik 2,8, bare annen slaglengde
destroyy Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Anbefaler å demontere hele fronten på bilen er trangt nok hvis du skal ha motor og kasse ut sammen . Tar dog lenger tid å demontere/montere fronten en selve motorbytte (gjorde for oss hvertfall) men det sparer deg for mye banning
535-91 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 Nå har jeg endelig fått av fronten, tok meg over tre timer men er jo mye lettere videre i motorbyttet. Noen som har et tips om hvordan jeg kan unngå å måtte fylle på ny gass på klimaanlegget, ser ut til at jeg må ta av denne og oljekøleren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå