Gå til innhold

Fant en annonse, noe som ikke stemmer?


Andreasnicolai
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis selger er på forumet her er det ikke meningen å sverte deg på noen måte, bare litt nysgjerrig.

Fant en annonse på en e36 1992 som vistnok har gått 141000 km. Sitat fra deler av annonsen: "Må bytte simring på differensialen"

For det første, er det mulig at en 1992 modell kun har gått 141000?

Og for det andre, er det normalt at man må bytte simring på e36 etter nevnt km?

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er det mulig at en '92-mod kun har gått 141 000, har selv en '76-mod Corolla som har gått 133 000 i skrivende stund, og en '87-mod E30 som har gått 93 000. Hvis det er en E36 med 2-liter eller mindre kan det jo godt hende at det har vært en eldre eier på den som ikke har brukt den noe særlig, mange muligheter der. Men på så gamle biler har det egentlig mindre med kilometerstand å gjøre enn hvor bra de har blitt behandlet. Hvis du er virkelig interessert bør du dra og kikke på den og analysere selgeren like nøye som bilen. Servicehefte og slikt er jo en grei måte å gå frem på og finne ut hvordan en bil har blitt behandlet opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk unaturlig var vell ikke dette?

Selvfølgelig er dette en mulig km stand på nevnte bil.

I havet av E36 som er til salgs så hadde det jo vert rart om det ikke finnes en og annen bil med lav km.

At en simerring på en 17 år gammel bil har tatt kvelden er heller ikke så usannsynlig uansett km stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert koselig for selger at det blir sådd tvil om km stand på nettet. Noen kjører lite, andre kjører mye.

Jeg kjører gjennomsnittlig 7-8km i året med min bil, det skulle faktisk bli rundt 140000 på 17 år.

Kjedelig om det skulle være omvendt også. 7-8000 km i året var ikke stort nei. På hverdagsbilen har jeg vel 16000 og må snart øke, på kosebilen har jeg 12000 og kan kansje halvere. Men det finnes nok biler med lav km men da har de som regel fullt service hefte oftest.

Kjør f,eks en komp test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig om det skulle være omvendt, ja, men så lenge det ikke er noen beviser bør dere ha litt mer nettvett enn det dere viser her. At en bil har gått lite i forhold til alder er ikke nok til å så tvil om km stand.

Nå ble jeg litt usikker på hva du mente med nettvett så jeg bare spør?

Vi har et fritt og åpent fora men klart enkelte innhold kan fort spores uten bruke all verden av tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du lesestoff noen uker:

www.nettvett.no

Du ville altså syntes det var helt greit om bilen din stod tilsalgs, og finner tråder på nett som omhandler km. juks og annet oppgulp?

ikke på jakt etter lesestoff om nettvett, spurte deg hva du mente med det ;-).

Nei det ville jeg ikke likt selvsagt , prøvde lage tråd på bimmers her selv om salg men syntes det var stort sett bare negativ erfaring med salg av biler her på bimmers. Folk er mere intressert i bilder og egentlig nyere feilfrie biler til prisen av gamle og standard oppsett. Men hva mener du med oppgulp? føler du sitter med en forbindelse med dette salget jeg nå men tar sikkert feil :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du lesestoff noen uker:

www.nettvett.no

Du ville altså syntes det var helt greit om bilen din stod tilsalgs, og finner tråder på nett som omhandler km. juks og annet oppgulp?

ikke på jakt etter lesestoff om nettvett, spurte deg hva du mente med det ;-).

Nei det ville jeg ikke likt selvsagt , prøvde lage tråd på bimmers her selv om salg men syntes det var stort sett bare negativ erfaring med salg av biler her på bimmers. Folk er mere intressert i bilder og egentlig nyere feilfrie biler til prisen av gamle og standard oppsett. Men hva mener du med oppgulp? føler du sitter med en forbindelse med dette salget jeg nå men tar sikkert feil :-).

Du tar feil. Og jeg sitter her nå men en følelse av at du liker å kverulere siden jeg må forklare betydningen av ordene jeg bruker i innleggene , men jeg tar sikkert feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du lesestoff noen uker:

www.nettvett.no

Du ville altså syntes det var helt greit om bilen din stod tilsalgs, og finner tråder på nett som omhandler km. juks og annet oppgulp?

ikke på jakt etter lesestoff om nettvett, spurte deg hva du mente med det ;-).

Nei det ville jeg ikke likt selvsagt , prøvde lage tråd på bimmers her selv om salg men syntes det var stort sett bare negativ erfaring med salg av biler her på bimmers. Folk er mere intressert i bilder og egentlig nyere feilfrie biler til prisen av gamle og standard oppsett. Men hva mener du med oppgulp? føler du sitter med en forbindelse med dette salget jeg nå men tar sikkert feil :-).

Du tar feil. Og jeg sitter her nå men en følelse av at du liker å kverulere siden jeg må forklare betydningen av ordene jeg bruker i innleggene , men jeg tar sikkert feil :)

Jeg bare stiller spørsmål du bare unnlater svare direkte på med avfeie med mottsvar av masse lesestoff. Jeg spør deg og ikke etter fakta opplysninger rundt om. ;-):-)

Kan vi være enige om at en bil med lav km har oftest uttfyllende service hefte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...